sg
W grudniu 2011 roku P.P. „Porty Lotnicze” ogłosiły przetarg na modernizację istniejącego dworca pasażerskiego (dawnego Terminala 1), zaprojektowanie i wykonanie Systemu Obsługi Bagażu (BHS) zintegrowanego z systemem BHS w strefie T2 oraz budowę pieszego tunelu podziemnego, łączącego istniejącą stację kolejową ze strefą T1 Terminala A wraz z infrastrukturą techniczną.
Drugi terminal cargo również jest w planach inwestycji przeznaczonych do realizacji do 2015 roku. – Rozważamy budowę terminala cargo w modelu biznesowym – przekazał rzecznik. Budowa nowego terminala wiąże się z modernizacją drogi startowej DS-3 wraz z drogami i drogą patrolową oraz przebudową progu i systemu świateł podejścia.
- Nowa baza paliwowa będzie budowana w latach 2012-13, a uruchomienie planujemy na 2014 r. – wymienia dalej rzecznik. Zaplanowana jest także budowa hangarów dla samolotów. – Nie mamy jeszcze analizy, czy należy zbudować jeden hangar, czy od razu będzie zapotrzebowanie na dwa hangary. Zastanawiamy się również, czy „Porty Lotnicze” powinny wybudować je samodzielnie i zająć się ich obsługa, czy zlecić to firmie zewnętrznej.