Polski lider na rynku logistyki e-commerce poinformował, że w 2023 roku odnotował 20% wzrost w ujęciu rok do roku w zakresie liczby przesyłek, która osiągnęła poziom nieco ponad 892 mln. InPost rósł przede wszystkim na rynkach zagranicznych, ale solidny, dwucyfrowy wzrost odnotował również na macierzystym rynku polskim.
Rok 2023 przyniósł grupie kapitałowej InPost bardzo duży wzrost obsługiwanych wolumenów przesyłek na wszystkich rynkach. Łączna wielkość obsłużonych przesyłek osiągnęła imponujący poziom ponad 892 mln, zbliżając się do przekroczenia magicznej granicy miliarda przesyłek. Co istotne, miało to miejsce w warunkach spowolnienia gospodarczego w Europie. Duży wzrost odnotowano zarówno na rynku polskim, jak i na pozostałych. W przypadku Polski InPost odnotował 589,5 mln przesyłek, co oznacza wzrost o 16% w porównaniu z 2022 rokiem. Na rynkach zagranicznych odnotowano natomiast wzrost liczby przesyłek aż o 28%, przy czym w przypadku spółki Mondial Relay “tylko” o 17%. Ogromny wzrost przesyłek obsługiwanych przez grupę kapitałową InPost o 127% rok do roku nastąpił na rynku brytyjskim.
– Jesteśmy niekwestionowanym liderem w Polsce i nadal notujemy dynamikę wzrostu powyżej rynku, a tym samym zwiększamy w nim nasz udział. Polska jest naszym benchmarkiem dla ekspansji na rynkach międzynarodowych. Z sukcesem przenosimy polskie rozwiązania na rynki zagraniczne, dzięki czemu międzynarodowa część biznesu również rozwija się zgodnie z założeniami – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Rafał Brzoska, prezes zarządu InPostu.
Oprócz wzrostu wolumenu przesyłek InPost w 2023 roku znacząco rozbudował również infrastrukturę przeznaczoną do ich nadawania i odbioru. Mowa o urządzeniach Paczkomat, których łączna liczba wzrosła o 27% rok do roku, osiągając poziom blisko 35,5 tys. W Polsce funkcjonuje już niemal 22 tys. Paczkomatów, co oznacza wzrost liczby urządzeń o 14% w porównaniu z 2022 rokiem.
Jak wskazuje InPost, w 2024 roku spółka powinna utrzymać bardzo wysokie tempo wzrostu na rynku brytyjskim. – W Wielkiej Brytanii głównym celem na 2023 rok było rozwiązanie wyzwań logistycznych, co udało się osiągnąć poprzez zakup udziału w Menzies Distributions. Przy obecnym, silnie rosnącym popycie, głównym celem w Wielkiej Brytanii jest jak najszybsza rozbudowa sieci – mówi Rafał Brzoska.
O przejęciu udziałów w spółce Menzies Distribution informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury”.