Polski lider na rynku rozwiązań logistycznych dla sektora e-commerce poinformował, że liczba punktów odbioru i nadań w Portugalii osiągnęła poziom 2000, zaś w Hiszpanii aż 7000. Oznacza to rozbudowę hiszpańskiej sieci InPost aż o 100% w ciągu zaledwie roku. Spółka udostępniła także niedawno klientom usługę crossborder w obsłudze przesyłek pomiędzy Hiszpanią a Włochami.
InPost, polska spółka znana przede wszystkim z bardzo rozbudowanej sieci urządzeń odbiorczo-nadawczych Paczkomat, kontynuuje błyskawiczną ekspansję na rynkach zagranicznych. Jak informowaliśmy wielokrotnie na łamach “Rynku Infrastruktury”, kierowane przez Rafała Brzoskę bardzo szybko zwiększa wyniki finansowe i skalę działalności, na co wpływ ma przede wszystkim niezwykle dynamiczny rozwój aktywów zagranicznych, zarówno poprzez projekty M&A, jak i w ramach wzrostu organicznego. Na koniec roku 2023 spółka dysponowała aż 66 tys. punktami odbioru i nadania przesyłek, z czego ponad 35 tys. stanowiły urządzenia Paczkomat. Kluczowe znaczenie dla rozwoju biznesu InPost ma mieć w najbliższym czasie rynek hiszpański.
– Hiszpania jest kluczowym rynkiem dla Grupy InPost. To dynamicznie rozwijający się kraj, w którym zakupy online cieszą się popularnością wśród osób w każdym wieku. Nasza propozycja dostaw jest idealnie dopasowana do potrzeb Hiszpanów, którzy spędzają większość dnia poza domem. Również w Portugalii notujemy skokowy wzrost zainteresowania naszą ofertą. Warto podkreślić, że sklepy, które zostają punktami PUDO InPost, otrzymują prowizję za każdą obsłużoną paczkę. To generuje nowe źródło dochodu dla lokalnych biznesów, zwiększa rozpoznawalność lokalizacji, a także zwiększa napływ potencjalnych klientów, którzy przychodzą do sklepu, aby odebrać swoje zamówienia – mówi cytowany w komunikacie prasowym Nicola D'Elia, który w grupie kapitałowej InPost pełni funkcję CEO na Hiszpanię, Portugalię i Włochy.
InPost posiada już 7000 punktów odbioru i nadania przesyłek w Hiszpanii, co oznacza dwukrotny wzrost w ciągu zaledwie roku. Kolejnych 2000 punktów znajduje się w Portugalii. Jak wskazuje spółka w komunikacie prasowym, na sieć punktów w obu państwach na Półwyspie Iberyjskim składają się głównie obiekty zlokalizowane przy sklepach. Co istotne, klienci mogą już korzystać z przesyłek między Hiszpanią a Włochami, gdzie znajduje się kolejnych 5000 punktów – InPost uruchomił bowiem połączenie międzynarodowe. Usługa crossborder w relacji między tymi krajami na razie dostępna jest wyłącznie dla sklepów internetowych, jednak spółka przymierza się do udostępnienia jej klientom prywatnym w najbliższym czasie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.