Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Import chińskiej fotowoltaiki odblokowany. Ceny wzrosną?

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
29-07-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
sg/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Import chińskiej fotowoltaiki odblokowany. Ceny wzrosną?
Fot. Włodzimierz Włoch
Spór o zbyt niskie ceny fotowoltaiki z Chin importowanej do unii Europejskiej właśnie został zażegnany. W weekend unijny komisarz ds. handlu Karel De Gucht wynegocjował z rządem chińskim "polubowne rozwiązania". Decyzja Komisji w tej sprawie ma zostać podjęta 2 sierpnia.

4 czerwca Komisja ogłosiła swoją decyzję o nałożeniu na chińską fotowoltaikę ceł antydumpingowych w wysokości 11,8 procent. Jednocześnie zaznaczyła, że w przypadku braku porozumienia do 6 sierpnia, wysokość ceł wzrośnie do poziomu 47,6 procent.

 

Tuż przed końcem tego okresu, w weekend unijny komisarz ds. handlu Karel De Gucht wraz chińskim ministrem gospodarki Gao ustalili warunki, jak to określił przedstawiciel KE – „polubownego rozwiązania”. Chińscy dostawcy zgodzili się na podwyższyć ceny elementów fotowoltaicznych i utrzymywać je na określonym poziomie.

– Z jednej strony, nie możemy akceptować sytuacji, w której chiński dumping, który może zniszczyć europejski przemysł paneli słonecznych. Z drugiej strony, nie byliśmy zainteresowani rozwiązaniami, które prowadziłyby do niedoboru podaży w Europie i nadmiernie negatywnych skutków dla przemysłu producenckiego – i na konsumentów – wcześniejszą decyzję KE skomentował Karel De Gucht.

 

Dziś chińska fotowoltaika to 80 procent unijnego rynku w tej branży, zatem cena ogniw słonecznych sprowadzanych z Azji kształtuje koszty budowy farm fotowoltaicznych. Teraz, kiedy chińscy producenci zostali zmuszeni do podniesienia cen, z pewnością nie pozostanie to bez wpływu na opłacalność stawiania elektrowni napędzanych energią słoneczną.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Inżynieria i innowacje

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Rafał Dybiński 03 grudnia 2023

Przebudowa DK 75 Brzesko-Nowy Sącz. Który wariant wybrać?

Drogi i autostrady

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Inżynieria i innowacje

Horała: Twarda rezygnacja z CPK trudna i kosztowna. Stracimy reputację

Rafał Dybiński 03 grudnia 2023

Przebudowa DK 75 Brzesko-Nowy Sącz. Który wariant wybrać?

Drogi i autostrady

Chiński "tramwaj bezszynowy" ma szansę zaistnieć w Australii

Inżynieria i innowacje

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5