Sześć ofert wpłynęło w przetargu na koncepcję torów do polskiej elektrowni atomowej. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie.
W czerwcu PKP PLK ogłosiła przetarg na
wykonawcę koncepcji dostępu kolejowego do budowanej na Pomorzu elektrowni jądrowej. Teraz - z lekkim poślizgiem - otwarto oferty. Wszystkie mieszczą się w kosztorysie, określonym przez PKP PLK na aż 86,1 mln złotych
Ze złożonych ofert najtańszy jest Multiconsult - chce 58 892 400 zł brutto, w tym 44,2 mln zł za zakres podstawowy. Oprócz tego oferty złożyły: BBF+IDOM (59 335 692 zł brutto za pełen zakres), Voessing (66 297 000 zł), Egis (78 788 880 zł), MGPP (82 680 600 zł) oraz ELKOL w konsorcjum z Mosty Katowice (83 163 971.55 zł). Przewidziano trzy zamówienia opcjonalne.
Zadaniem firmy będzie przeanalizowanie różnych wariantów wyprowadzenia bocznicy i wskazanie najlepszego z nich. Prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich i towarowych ma wynosić 120 km/h. Linia będzie mogła przyjmować pociągi towarowe o długości do 750 m i nacisku na oś do 221 kN (22,5 t). Zamawiający bierze pod uwagę dwa warianty inwestycyjne - więcej na ich temat
piszemy tutaj.