Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Hupac z małymi spadkami w transporcie intermodalnym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Hupac

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Hupac z małymi spadkami w transporcie intermodalnym
fot. Hupac
W 2024 roku Grupa Hupac przetransportowała około 949 000 przesyłek w łączonym transporcie drogowo-kolejowym, wskazując tym samym na stabilność w gałęzi transportowej, chociaż z minimalnym spadkiem W ostatnim czasie Hupac zaczął również przeciwdziałać krytycznej wydajność infrastruktury kolejowej.

Szwajcarska spółka kolejowa zwraca również uwagę na wiodącą rolę Szwajcarii w korytarzu TEN-T Morze Północne – Ren – Morze Śródziemne, a także przejęcie odpowiedzialności za korytarz przez Szwajcarię i Belgię.

Również istotne z perspektywy firmy jest połączenie dwóch korytarzy transalpejskich w Szwajcarii, dzięki czemu można teraz lepiej zarządzać międzynarodowym transportem kolejowym.

Spadek w transporcie intermodalnym

949 tysięcy przesyłek w transporcie drogowo-kolejowym to spadek względem poprzednich 12 miesięcy o 2,6 procent, czyli ok. 26 tys. przesyłek. Hupac był jednak w stanie utrzymać niemalże niezmienny ruch w swojej podstawowej działalności, czyli transporcie transalpejskim, i to mimo ograniczeń przepustowości w tunelu Gotthard. Tutaj wynik spadł zaledwie o 0,2 proc.

Gwałtownie spadł jednak ruch transalpejski przez Francję i Austrię, co było spowodowane przerwanie linii Modane i zmianami w sieci w północno-wschodnich Włoszech.

Osobnym problemem, który miał wpływ na wyniki, jest zły stan sieci kolejowej. Hupac zwraca uwagę, że problem jest widoczny szczególnie w Niemczech, jednak niedawna modernizacja linii Riedbahn między Frankfurtem i Mannheim pokazuje, że przyjazne budownictwo kolejowe jest możliwe, a kluczowymi w tej kwestii czynnikami są m.in.: identyczne parametry produkcji pociągów pod względem profilu, długości czy masy; zelektryfikowane trasy objazdowe z niewielką liczbą dodatkowych kilometrów czy brak równoczesnych dużych prac na omawianym korytarzu międzynarodowym.

Hupac intensyfikuje działania

Spółka stara się wspierać odporność i stabilność sieci kolejowych. Firma zwraca uwagę, że konieczne jest skupienie się na wydajności i opłacalności ekonomicznej dla klientów kolei.

– Przepustowość objazdowa na poziomie 80% to absolutne minimum, aby zapobiec migracji ruchu towarowego na drogi. Jeśli pojawią się znaczne dodatkowe koszty, oczekujemy ustępstw ze strony zarządców infrastruktury. W końcu obecny kryzys wydajności jest wynikiem zaniedbań strukturalnych i niedofinansowania w przeszłości – mówi Michail Stahlhut, dyrektor generalny Hupac.

Firma podejmuje działania prowadzące do zwiększania odporności i stabilności swoich usług. M.in. zainicjowała pionierski projekt francusko-niemiecko-szwajcarskiej współpracy i dzięki wprowadzeniu pociągu przez Alzację, 20 pociągów dziennie unikało utrudnień. Było to związane z zamknięciem Rhine Valley Railway w sierpniu 2024 roku.

– Od początku 2025 r. kierujemy część naszego ruchu Belgia-Włochy przez Francję zamiast przez Niemcy. Pozwala nam to przeciwdziałać ryzyku nieprawidłowości i zwiększyć niezawodność naszych operacji transportowych – dodaje Stahlhut.

Dalsze sposoby przekierowywania ruchu są w toku, a środki operacyjne obejmują zapełnienie składów rezerwowych czy zintensyfikowanie działań w weekendy, by poradzić sobie z zaległościami. Hupac oczekuje jednak również większego zaangażowania ze strony wszystkich stron w łańcuchu transportowym.

Mimo jednak trudnej sytuacji gospodarczej, spółka planuje trzymać się swojej strategii rozwoju transportu kombinowanego i skupia się na rozbudowie przepustowości terminali wspólnie z partnerami. W związku z tym, jeszcze w tym roku mogą zostać uruchomione nowe terminale w Piacenzy i Barcelonie.

Firma zwraca uwagę na konieczność międzynarodowej współpracy, ponieważ zarządzanie korytarzami trans granicznymi jest decydującym czynnikiem dla przyszłości transportu intermodalnego w Europie. Niezbędna w związku z tym jest potrzeba umiędzynarodowienia polityki infrastrukturalnej i zarządzania nią.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Laude zwiększa obecność na Słowacji i Węgrzech

Intermodal i logistyka

Laude zwiększa obecność na Słowacji i Węgrzech

Damian Kelman 30 stycznia 2025

Nowy rekord w Baltic Hub

Intermodal i logistyka

Nowy rekord w Baltic Hub

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Dobry rok dla portu morskiego w Gdyni

Intermodal i logistyka

Dobry rok dla portu morskiego w Gdyni

Mikołaj Kobryński 27 stycznia 2025

Zobacz również:

Nowe suwnice dla Baltic Hub dotarły do Gdańska [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Nowe suwnice dla Baltic Hub dotarły do Gdańska [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 28 października 2024

Nowe suwnice dla Baltic Hub już w drodze do Polski

Intermodal i logistyka

Nowe suwnice dla Baltic Hub już w drodze do Polski

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Laude zwiększa obecność na Słowacji i Węgrzech

Intermodal i logistyka

Laude zwiększa obecność na Słowacji i Węgrzech

Damian Kelman 30 stycznia 2025

Nowy rekord w Baltic Hub

Intermodal i logistyka

Nowy rekord w Baltic Hub

Mikołaj Kobryński 29 stycznia 2025

Dobry rok dla portu morskiego w Gdyni

Intermodal i logistyka

Dobry rok dla portu morskiego w Gdyni

Mikołaj Kobryński 27 stycznia 2025

Zobacz również:

Nowe suwnice dla Baltic Hub dotarły do Gdańska [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Nowe suwnice dla Baltic Hub dotarły do Gdańska [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 28 października 2024

Nowe suwnice dla Baltic Hub już w drodze do Polski

Intermodal i logistyka

Nowe suwnice dla Baltic Hub już w drodze do Polski

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Hapag-Lloyd i Maersk zlikwidują bezpośrednie serwisy oceaniczne do Gdańska

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5