Zmiana zwycięzcy w przetargu na prace na odcinku Ełk - Korsze w ciągu łączącym Gdańsk z Białymstokiem. Po odwołaniu w KIO hiszpańsko-chińskie konsorcjum wyprzedziło Torpol.
W ogłoszonym w 2020 roku
przetargu na prace budowlane odcinku Ełk - Korsze oferty otwarto w sierpniu 2020 roku. Potem przez prawie rok niewiele się działo, aż
trzy miesiące temu PKP PLK rozstrzygnęła postępowanie. Zwycięzcą został Torpol, ale umowy nie podpisano.
Konsorcjum spółek z hiszpańskiej grupy Aldesa oraz chińskiej oraz China Civil Engineering Construction Corporation złożyło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej od wyniku przetargu. Jak informuje Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP PLK, zostało ono uwzględnione, a KIO tym samym unieważniła wybór najkorzystniejszej oferty firmy Torpol. W ponownej ocenie za najkorzystniejszą wybrano ofertę Aldesy i CCECC. - W przypadku braku dalszych odwołań od wyroku KIO, podpisanie umowy na realizację robót budowlanych dla etapu I projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją" planowane jest w tym roku - informuje Zieliński.
Warto przypomnieć, że co zaskakujące planowana od wielu lat elektryfikacja odcinka linii 38 została zapisana tylko w prawie opcji. W podstawowym zakresie zmodernizowany zostanie odcinek Ełk – Wydminy, powstaną też niektóre nowe elementy srk i teletechniczne od Ełku do Giżycka oraz przygotowane zostaną fundamenty dla słupów trakcyjnych.
Więcej na ten temat piszemy tutaj. Termin realizacji inwestycji wynosi 26 miesięcy od daty rozpoczęcia prac w ramach tzw. zakresu podstawowego oraz po 20 miesięcy od daty rozpoczęcia dla zakresu prac objętych dwoma prawami opcji.
PKP PLK
zleciła też aktualizację dokumentacji projektowej dla linii nr 38 z Ełku do Korsz.