Na lotniskowym peronie stoi już wiata – jeszcze niezadaszona, ale już praktycznie gotowa. Ustawiono również krawędź peronu. Prace związane z układaniem toru do portu zakończono już jakiś czas temu, ale trwają jeszcze prace wykończeniowe i porządkowe wzdłuż toru.
- Ułożono też instalacje kablowe (elektroenergetyczne i automatyki) niezbędne do zasilania oświetlenia i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. W marcu 2013 planujemy uruchomienie urządzeń zasilania elektroenergetycznego oraz sterowania ruchem kolejowym, co pozwoli na próbny rozruch nowej linii w drugiej połowie maja bieżącego roku – poinformowała serwis „Rynekinfrastruktury.pl” Romana Nakoneczna, rzeczniczka prasowa PKP PLK.
Odcinek liczy pięć kilometrów a na maj zaplanowano jego próbny rozruch. Pierwsi pasażerowie będą mogli dojechać na lotnisko pociągiem już w czerwcu. Podróż do lotniska ze Szczecina potrwa 40 minut, natomiast z Kołobrzegu – 90 minut.
Budowa łącznicy na lotnisko jest elementem prowadzonej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego modernizacji linii kolejowej 402 Goleniów – Kołobrzeg.
Całkowity koszt zadania inwestycyjnego „Modernizacja regionalnej linii kolejowej 402 Goleniów – Kołobrzeg wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów” wyniesie 55 mln zł, w tym budowa samej łącznicy - 16 272 829 zł.