Mariusz W.
Wykonano już 300 metrów nasypu i zbudowano zjazdy z trasy Goleniów – Kołobrzeg oraz Kołobrzeg – Goleniów. Podróż ze Szczecina potrwa 40, a z Kołobrzegu – 90 minut. Trwają ustalenia dotyczące rozkładu jazdy pociągów do lotniska.
Przypuszcza się, że do końca września będzie już ułożony cały odcinek torów, od trasy Goleniów-Kołobrzeg do terminala pasażerskiego.
Ze względu na bagnisty teren wymieniono grunt na długości kilkuset metrów. W pobliżu planowanego przystanku zamontowano trzeci rozjazd, łączący odcinki linii prowadzące w kierunku Goleniowa i Kołobrzegu. W najbliższym czasie rozpocznie się budowa peronu z wiatą. Ruchem pociągów jadących do nowego przystanku będzie zarządzała nastawnia w Goleniowie, a w ramach robót zaplanowano montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Budowa łącznicy na lotnisko jest elementem modernizacji linii kolejowej Goleniów – Kołobrzeg.
Szczecińskie lotnisko planuje w tym roku obsłużyć 360 tys. pasażerów – to o 40 proc. więcej, niż rok temu.
Na zwiększenie się liczby pasażerów na lotnisku duży wpływ miała spółka OLT, która oferowała połączenia na trasach krajowych od kwietnia do 26 lipca. Przed wejściem przewoźnika na rynek, przez goleniowskie lotnisko przewijało się miesięcznie około 30 tys. podróżnych. Za czasów OLT liczba ta wzrosła do 45 tys. Z Goleniowa przewoźnik OLT Express oferował połączenia do Gdańska, Krakowa i Katowic.
Pierwszy miesiąc bez OLT Express w Goleniowie przyniósł spadek liczby pasażerów do 36 tysięcy. Zmieniła się również liczba realizowanych połączeń – przed uruchomieniem połączeń przez OLT było to 29 lotów tygodniowo. Kiedy OLT pojawił się w Goleniowie liczba a wzrosła do 65, obecnie jest ich 45. Odpadły połączenia z Gdańskiem i Katowicami.
Obecnie połączenia między Goleniowem a Krakowem, realizowane wcześniej przez OLT Expres, wykonuje Eurolot, który zwiększył częstotliwość lotów na tej trasie z sześciu do dziewięciu w tygodniu.