Rynek Infrastruktury
Terminal GA to obiekt o powierzchni użytkowej 3740 m². Budynek w zasadniczej części będzie obiektem jednokondygnacyjnym z wydzieloną strefą przeznaczoną do wypoczynku załóg, zaplanowaną na piętrze.
Projekt terminala wykonany przez warszawską firmę ATI – Architektura Technika Inwestycje - odznacza się szeregiem przemyślanych rozwiązań funkcjonalno-przestrzennych z zastosowaniem technologii modułowej.
Spójna i bardzo indywidualna forma architektoniczna obiektu, nadającą bryle budynku lekki, harmonijny oraz falujący kształt - nawiązuje do motywów wiatru i morza i tym samym umiejętnie wpisuje się w jego bliskie otoczenie, podkreślając unikatowe położenie lotniska w bezpośrednim sąsiedztwie morza.
Realizacja przedsięwzięcia budowy terminala zostanie zrealizowana jako jednoetapowe zadanie inwestycyjne, terminal zostanie więc wybudowany w całości, natomiast jego kompletne wyposażenie w części przewidzianej do obsługi ruchu pasażerskiego (czarterowego a w dalszej perspektywie regularnego ruchu niskokosztowego) - odbywać się będzie etapami, poprzedzając uruchomienie operacji tego typu.
Przyjęta wielkość terminala wynika z założeń umożliwiających docelowo obsługę w nim pasażerów samolotów kodu C, takich jak A320 lub B737. Do tego celu niezbędne jest zaplanowanie odpowiedniej ilości powierzchni w terminalu, przeznaczonej między innymi na poczekalnie, stanowiska odpraw, sortownię bagażu, punkty kontroli bezpieczeństwa czy pomieszczenia dla służb obsługujących pasażerów, nie zapominając też o powierzchni komercyjnej. Terminal musi być wyposażony w pomieszczenia tego typu nawet przy niewielkim ruchu pasażerskim. W pierwszej fazie funkcjonowania lotniska do użytku oddana zostanie cześć terminala przewidziana do obsługi ruchu General Aviation. Strefa ta dedykowana będzie obsłudze podróżnych oraz załóg samolotów w zakresie operacji lotnictwa ogólnego. Zastosowane rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne w strefie General Aviation mają umożliwić przyjazną i sprawną obsługę a także zapewnić komfortowe warunki odpoczynku i przygotowania załóg do lotów.
Wraz z rozwojem lotniska i podwyższeniem jego kodu referencyjnego z B na C, umożliwiającym przyjmowanie na lotnisku większych samolotów, stopniowo uruchamiana będzie wraz z niezbędnym wyposażeniem pozostała część terminala, dedykowana obsłudze ruchu pasażerskiego.