Na chwilę obecną oddano już do użytku budynek lotniskowej straży pożarnej, w którym swoją siedzibę ma również zarząd spółki. Obecnie trwają prace przy meblowaniu i urządzaniu powierzchni obiektu. Zakończono również przeprowadzkę pracowników do nowego miejsca. Niebawem rozpoczną się prace przy instalacji odpowiednich systemów i wyposażeniu terminala w stosowne urządzenia. Cała aparatura ma zostać zamontowana do połowy roku.
Tymczasem zrealizowano już budowę drogi dojazdowej wraz z mediami i instalacjami technicznymi, parkingami, ciągami dla pieszych i rowerzystów oraz oświetleniem ulicznym. Zmodernizowano również płytę postojową dla samolotów kategorii „A” i „B” i zainstalowano łącze światłowodowe. Trwają ostatnie prace przy montażu ogrodzenia, a w toku ą formalności związane z uzyskiwaniem odpowiednich certyfikatów.
Do dyspozycji pilotów będzie jeden pas startowy o długości 2,5 km i szerokości 60 metrów. Drugi o długości 580 metrów i szerokości 50 metrów pozostanie do dyspozycji wojska. W początkowym okresie działalności portu będą tu lądowały samoloty kodu „B”, których rozpiętość skrzydeł nie przekracza 24 metrów. Są to przede wszystkim awionetki oraz business jety.
Regularne rejsy samolotów będą się mogły rozpocząć za około 10-15 lat. Dalekosiężne plany zakładają również poszerzenie oferty lotniska o usługi hangarowania, serwisowania i obsługi technicznej samolotów, czy szkolenia lotniczego. Wówczas inwestycja będzie mogła osiągnąć rentowność.