Łukasz Malinowski
- Mamy dokładnie 203 dni robocze do zakończenia prac, więc nie ma na co czekać. Tym bardziej że pogoda sprzyja, a dodatnia temperatura szczególnie teraz na początku, przy wykonywaniu prac ziemnych jest nam bardzo potrzebna - mówi w rozmowie z Dziennikiem Bałtyckim Krzysztof Łuksza, prezes zarządu Sport Halls Spółka z o.o. Terminal ma powstać z gotowych prefabrykatów. W projekcie jest przewidziana zabudowa kontenerowa.
W grudniu w drodze przetargu wyłoniony został wykonawca budynku lotniskowej straży pożarnej z pomieszczeniami dla służb lotniskowych. Zwycięzcą postępowania okazało się konsorcjum czterech firm - Marbud Grupa Budowlana z Torunia., DGT ze Straszyna oraz MBA - System Sp. z o.o. i Marbud Budownictwo z Torunia. Wykonawca przystąpił już do realizacji budowy obiektu.
Jak podaje Dziennik Bałtycki obaj wykonawcy wygrali przetargi rozstrzygnięte pod koniec grudnia ubiegłego roku. Sport Halls z ofertą 20 mln 899 tys. złotych brutto, a konsorcjum wykonujące budynek lotniskowej straży pożarnej z kwotą 14 mln 849 tys. złotych brutto.
Oddanie obu inwestycji do użytku planowane jest na jesień tego roku. W związku z realizacją budowy wymienionych obiektów, wyłoniony został również podmiot odpowiedzialny za nadzór inwestorski nad ich prawidłowym przebiegiem. Obowiązki te powierzono firmie Biuro Obsługi Inwestycji Inwest Wybrzeże z Gdyni.
Port Lotniczy Gdynia-Kosakowo w założeniu ma pełnić funkcję wspomagającą w stosunku do gdańskiego lotniska w Rębiechowie. Lotnisko planuje obsługę ruchu ogólnego GA (General Aviation), ruchu czarterowego, a w dalszej perspektywie także ruchu linii niskokosztowych oraz cargo. W ciągu najbliższych 30 lat chce już obsługiwać półtora miliona pasażerów rocznie.