Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Gdynia. Rosyjski statek „Khatanga” opuści port. Ważny krok

Dalej Wstecz
Autor:

GR

Data publikacji:
06-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Gdynia. Rosyjski statek „Khatanga” opuści port. Ważny krok
fot. Port Gdynia
W porcie Gdynia rozpoczęły się prace techniczne na pokładzie rosyjskiego statku "Khatanga". Mają one pozwolić na usunięcie porzuconego statku z portu.

Zbiornikowiec „Khatanga” ma ponad 150 metrów długości, 26 metrów szerokości i waży ponad 15 tys. ton. Służył do transportu ropy naftowej i jej pochodnych. Od 2017 roku cumuje w Porcie Gdynia, gdzie został zatrzymany, kiedy nie przeszedł kontroli technicznej. Statek miał przejść remont i odpłynąć, ale do tego nie doszło. W 2020 roku armator jednostki – Murmansk Shipping Company – ogłosił upadłość, przez co „Khatanga” pozostała w porcie. Z biegiem lat coraz bardziej pogarszał się jej stan techniczny.

Statek jest wycofany z eksploatacji i zagraża bezpieczeństwu żeglugi. Już dwukrotnie zrywał się z cum. Z tego powodu zapadła decyzja o jego usunięciu. Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zobowiązał do tego Zarząd Morskiego Portu Gdynia.

- Zarząd Morskiego Portu Gdynia od miesięcy starał się o decyzję, która odblokuje możliwość wyprowadzenia statku z Poru Gdynia. Na wniosek ZMPG, takie pismo wydała dyrektor Urzędu Morskiego. Statek z pewnością nie nadaje się do samodzielnej żeglugi, a docelowo prawdopodobnie będzie zezłomowany. ZMPG będzie dążyć do sprzedaży tej jednostki, aby z jej ceny pokryć przynajmniej część zobowiązań, jakie powstały wskutek nieopłacania postoju przez rosyjskiego armatora - informowała w lutym Kalina Gierblińska, rzecznik prasowy Portu Gdynia.

We wtorek, 4 marca rozpoczęły się prace techniczne na pokładzie statku. Mają one umożliwić usunięcie porzuconego statku z portu. - Na dodatkowe pytania ze względów bezpieczeństwa nie udzielamy komentarza - poinformowała Kalina Gierblińska.

ZMPG będzie się domagać od rosyjskiego armatora zwrotu kosztów za cały okres cumowania jednostki w porcie. Gdyński port oszacował koszty związane z postojem „Khatangi” na 15 mln zł.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Intermodal: Porty przygotowane lepiej niż infrastruktura dostępowa

Intermodal i logistyka

Intermodal: Porty przygotowane lepiej niż infrastruktura dostępowa

Roman Czubiński 17 listopada 2024

PISiL: 50% udziału intermodalu? To nierealne

Intermodal i logistyka

PISiL: 50% udziału intermodalu? To nierealne

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Intermodal i logistyka

Pomorze Zachodnie czeka na kolejne inwestycje infrastrukturalne

Biznes i przemysł

Świnoujście. Co z promami po otwarciu tunelu?

Miasto

Świnoujście. Co z promami po otwarciu tunelu?

Mikołaj Kobryński 14 maja 2023

Ukraina: Skutek inwazji – trzęsienie ziemi w handlu

Polityka i prawo

Zobacz również:

Intermodal: Porty przygotowane lepiej niż infrastruktura dostępowa

Intermodal i logistyka

Intermodal: Porty przygotowane lepiej niż infrastruktura dostępowa

Roman Czubiński 17 listopada 2024

PISiL: 50% udziału intermodalu? To nierealne

Intermodal i logistyka

PISiL: 50% udziału intermodalu? To nierealne

Roman Czubiński 16 listopada 2024

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Intermodal i logistyka

Pomorze Zachodnie czeka na kolejne inwestycje infrastrukturalne

Biznes i przemysł

Świnoujście. Co z promami po otwarciu tunelu?

Miasto

Świnoujście. Co z promami po otwarciu tunelu?

Mikołaj Kobryński 14 maja 2023

Ukraina: Skutek inwazji – trzęsienie ziemi w handlu

Polityka i prawo

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5