Ellerman City Liners uruchamia nowe połączenie intermodalne między portem morskim w Gdyni a Londyńskim Terminalem Kontenerowym w Tilbury. To kolejne realizowane przez brytyjską spółkę żeglugową regularne połączenie z Gdyni do Wielkiej Brytanii. Kontenerowce co tydzień będą zawijały do terminala kontenerowego GCT.
Transport intermodalny staje się coraz istotniejszym ogniwem globalnych łańcuchów dostaw, zarówno na lądzie, jak i na morzu. Szczególną uwagę przykuwają w tym obszarze największe kontenerowce oceaniczne oraz terminale głębokowodne, do których zawijają, takie jak oddany do użytku w 2007 roku gdański Baltic Hub. Nie należy jednak zapominać, że już w latach 70. minionego stulecia kontenery zaczęły być przeładowywane w porcie morskim w Gdyni. Dziś funkcjonują w nim dwa terminale kontenerowe, które wprawdzie nie są zdolne do obsługi największych jednostek na świecie, jak ma to miejsce w przypadku Gdańska, ale mogą z powodzeniem obsługiwać małe i średnie kontenerowce.
Choć duże kontenerowce oceaniczne są najbardziej ekonomiczne, dla małych i średnich jednostek wciąż jest miejsce na rynku, na przykład w relacjach feederowych albo w najbardziej popularnych relacjach bezpośrednich. W przypadku połączeń transeuropejskim ich dużym atutem jest możliwość skrócenia trasy poprzez ominięcie cieśnin duńskich Kanałem Kilońskim. Jest to możliwe na przykład w przypadku relacji pomiędzy Polską a Wielką Brytanią. Kolejne regularne, cotygodniowe połączenie pomiędzy wyżej wymienionymi krajami uruchamia brytyjska spółka Ellerman City Liners – tym razem do terminala kontenerowego w Tilbury w aglomeracji londyńskiej.
Przypomnijmy, że Ellerman City Liners realizuje już cotygodniowe połączenie z Gdyni do portu morskiego Teesport w wysoce uprzemysłowionym obszarze Redcar and Cleveland w północnej części Anglii. Nowe połączenie będzie realizowane z wykorzystaniem pływającego pod niemiecką banderą kontenerowca Nova. To zbudowany w 2002 roku stosunkowo niewielki kontenerowiec, który może przewozić jednorazowo równowartość 966 TEU, czyli ekwiwalentów kontenera dwudziestostopowego. Podobnie jak w przypadku relacji do Teesport, połączenia do Tilbury będą się odbywały z Gdynia Container Terminal, zarządzanego przez Hutchison Ports.
Co istotne, jednostka dostosowana jest do obsługi kontenerów 45-stopowych, największych, jakie są obecnie wykorzystywane w Europie. Każdy kontener 45-stopowy mieści aż 33 europalety. Spółka Ellerman City Liners już w ubiegłym roku, uruchamiając połączenie do Teesport, deklarowała, że z przeładunkiem kontenerów w Wielkiej Brytanii jest w stanie zaoferować najszybsze połączenie z Polski do Stanów Zjednoczonych. Przewoźnik pod obecną nazwą funkcjonuje od 2021 roku. Wcześniej prowadził działalności jako Ellerman Lines. Historia przedsiębiorstwa sięga 1902 roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.