Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Gdynia: BCT potrzebuje pełnomocnika ds. Korytarza Bałtyk-Adriatyk

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
11-09-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Gdynia: BCT potrzebuje pełnomocnika ds. Korytarza Bałtyk-Adriatyk
Fot. BCT Gdynia
Rozwój infrastruktury transportowej potrzebuje proaktywnego działania, wzmocnienia roli rządu jako koordynatora oraz powołania pełnomocnika ds. rozwoju Korytarza Bałtyk-Adriatyk. Takie wnioski wyciągnęli członkowie debaty, która odbyła się podczas 18. Międzynarodowych Targach Morskich Balexpo.

Jako główną potrzebę dla rozwoju infrastruktury uznano inwestycje w korytarze transportowe. – To europejska przyszłość i to na ich tworzenie powinniśmy asygnować jak najwięcej zasobów. Zarówno na poziomie centralnym, samorządowym, jak i w samym porcie – mówi Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. – Powinniśmy skupić się na lepszej współpracy z unijnymi instytucjami rozwijającymi korytarze. Wskazane jest powołanie pełnomocników ds. rozwoju obu korytarzy, którzy byliby z naszej strony pełnomocnymi partnerami np. dla prof. Kurta Bodeviga – dodaje.

Zadaniem takiego pełnomocnika byłoby opiniowanie i konsultowanie planów dotyczących korytarza, ale także pilnowanie skoordynowania i wdrażania na czas prac wszystkich stron. Z poprzedniego unijnego okresu budżetowego można wywnioskować, że takiej strategicznej koordynacji dla inwestycji zabrakło.

– Nie można zmusić prywatnych firm do przeprowadzania konkretnych, skoordynowanych inwestycji, ale rząd ma narzędzia do wspomagania i sterowania zrównoważonym rozwoju transportu. Już dzisiaj powinniśmy wypracować wspólnie modele partnerstwa publiczno-prywatnego w portach i w logistyce, przecież za chwilę strumień funduszy unijnych skończy się – podkreśla Szymborski. –
Poza inwestycjami w infrastrukturę twardą, powinniśmy też zająć się miękką – a więc systemami teleinformatycznymi, dzięki którym możliwe będzie zarządzanie i sprawna komunikacja pomiędzy wszystkimi użytkownikami korytarza. W krajach starej Unii jest to norma, my mamy jeszcze bardzo dużo do zrobienia na poziomie podstawowym. Wydaje się korzystne i niezbędne wciągnięcie do współpracy Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, potrzebne będą lokalne systemy, które będą mogły współtworzyć platformy całego korytarza – dodaje.

Korytarz Bałtyk-Adriatyk przede wszystkim daje możliwości dla wielu gałęzi gospodarki. – Mądra i efektywna współpraca na rzecz rozwoju Korytarza Bałtyk-Adriatyk stworzy odpowiednie warunki dla dynamicznego polskiego handlu zagranicznego, dodatkowo dając szansę naszym firmom, w tym portom, na udział w wymianie handlowej Skandynawii z południem Europy. Nie zapominajmy, że zapewni jednocześnie sprawny transport wewnątrz kraju – zaznacza Krzysztof Szymborski.


Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.

   
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Intermodal i logistyka

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Roman Czubiński 11 marca 2023

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Intermodal i logistyka

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Leonard Dolecki 06 listopada 2016

Świnoujście: Możliwe referendum w sprawie budowy terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Intermodal i logistyka

Gdynia: Rekordowe przeładunki sprzętu wojskowego i zboża

Mikołaj Kobryński 13 września 2023

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Intermodal i logistyka

Port Gdynia zakończył rok 2020 ze wzrostem przeładunków

Magdalena Romanowska 23 stycznia 2021

Port Gdynia: Roczny wynik finansowy będzie zgodny z założeniami. Przeładunki rosną

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Intermodal i logistyka

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Roman Czubiński 11 marca 2023

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Intermodal i logistyka

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Leonard Dolecki 06 listopada 2016

Świnoujście: Możliwe referendum w sprawie budowy terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5