Spółka BLG AutoTerminal Gdańsk wydzierżawiła teren w gdańskim porcie morskim w celu realizacji przeładunków sprzętu wojskowego. Potwierdza strategiczną rolę przestrzeni morskiej w zapewnieniu bezpieczeństwa Polski i regionu w niepewnych czasach.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk oraz BLG AutoTerminal Gdańsk podpisały umowę dzierżawy, która zakłada, że druga z wyżej wymienionych spółek wydzierżawi od pierwszej na okres trzech lat teren, na którym realizowane będą operacje przeładunku i składowania sprzętu wojskowego. Obsługa kontyngentów wojskowych ma ruszyć już w pierwszym kwartale przyszłego roku. – Od czasu aneksji Krymu i Donbasu przez Federację Rosyjską, obecność wojsk sojuszniczych w Polsce wzrosła, a od początku wojny zapotrzebowanie na usługi przeładunkowe wojsk w porcie jest znacznie większe. Jesteśmy bardzo dumni, że wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdańsk tworzymy możliwość obsługi tych towarów na własnym, dedykowanym terminalu – komentuje Paweł Byglewski, prezes zarządu BLG AutoTerminal Gdańsk.
– To kolejny przykład strategicznej roli jaką w międzynarodowych relacjach odgrywa Port Gdańsk, który posiada wszelką infrastrukturę konieczną do kompleksowej obsługi transportów strategicznych. W obecnej sytuacji geopolitycznej na pierwszy plan wysuwa się bezpieczeństwo Polski i jej sojuszników, płynność dostaw sprzętu wojskowego do Europy, a dalej na przykład do Ukrainy. Jako największy port kontenerowy na Bałtyku i oczywisty partner dla naszych sąsiadów, mamy historyczną rolę do odegrania w rozwoju współpracy gospodarczej i w obszarze bezpieczeństwa całego regionu Europy Środkowej i Środkowo-Wschodniej – mówi cytowany w komunikacie prasowym Łukasz Malinowski, prezes zarządu ZMPG. Przypomnijmy, że już dziś nowy sprzęt wojskowy dla Polski produkcji amerykańskiej i południowokoreańskiej dociera do naszego kraju drogą morską.
Warto dodać, że port morski w Gdańsku zapewnia także możliwość importu drogą morską ropy naftowej z całego świata. Nie tylko do Polski, ale również do Niemiec. Zdolności przeładunkowe gdańskiego Naftoportu, zlokalizowanego w Porcie Północnym, umożliwiają bowiem nie tylko zaopatrzenie w 100% polskich rafinerii w Gdańsku i Płocku, ale również niemieckich rafinerii Leuna i Schwedt. W obliczu wstrzymania dostaw węglowodorów z Federacji Rosyjskich, które zresztą i tak nie powinny być realizowane w obliczu rosyjskiej agresji na Ukrainę, polska infrastruktura portowa oraz nowo powstały system gazociągów Baltic Pipe stały się kluczowe w kontekście zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego zarówno kraju, jak i regionu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.