ju
Na początku stycznia po przekazaniu placu budowy rozpoczęto prace budowlane przygotowawcze. Pod koniec stycznia rozpoczęto natomiast wykopy pod budynek terminalu. Obecnie prowadzone są roboty związane z wykonaniem obudowy wykopów, prace ziemne i betonowanie stóp fundamentowych oraz wykonywane są projekty wykonawcze dla rozbudowy terminalu.
Projekt polegający na budowie terminalu pasażerskiego na gdańskim lotnisku podzielony został na dwa etapy ze względu na problemy z procedurą wywłaszczeniową i pozyskaniem części terenu pod inwestycję. Tymczasem z budową trzeba było zdążyć na Euro 2012. Dlatego pierwszy etap inwestycji, realizowany przez konsorcjum firm Budimex i Doraco, zrealizowano właśnie na rozgrywki piłkarskie. Realizacja drugiego etapu ruszyła dopiero w tym roku.
Rozbudowany terminal ma być gotowy i udostępniony dla pasażerów do połowy 2015 r., czyli do momentu uruchomienia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Wraz z rozbudową terminalu ma powstać łącznik z przystankiem. Czas przejazdu z centrum Gdańska na lotnisko w Rębiechowie ma zajmować ok. 25 minut.
Rozbudowa terminalu T2 sprawi, że jego dotychczasowa kubatura wzrośnie o ok. 30 proc. Budowlańcy powiększą halę w kierunku zachodnim, czyli wzdłuż lotniska. W nowej części terminalu mają być obsługiwane przyloty. Koszt inwestycji to 87 mln zł. Projekt realizuje firma NDI.
Terminal T1 na razie nie zostanie rozebrany. Wciąż będzie tu strefa odlotów non Schengen. O innym zaadaptowaniu obiektu lub rozbiórce port będzie myśleć w dalszym etapie rozbudowy lotniska.
W drugiej połowie roku ma być również gotowa estakada, która powstaje tuż przy terminalu w ramach budowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Obiekt będzie liczył 950 metrów i ważył około 490 tys. ton.