Rynek Infrastruktury
Gdański zakład dostarczył łącznie siedem dźwigarów, na których oparty jest dach. Dźwigary składają się z pięciu elementów, mierzą 180m długości i wykonane są z blach o grubości od 12 do 54mm. Pojedynczy dźwigar waży około 220 ton, a łączny tonaż wykonanych dla rębiechowskiego lotniska konstrukcji wynosi niemal 1900 ton. W ciągu pięciu miesięcy ubiegłego roku, od stycznia do maja wszystkie dźwigary znalazły się w Rębiechowie.
– Naszą największą dumą są konstrukcje stalowe terminala –chwali gdański zakład wiceprezes portu lotniczego, Marzenna Krefft. – Stocznia Gdańsk, która przejęła kontrakt doskonale się spisała.
Terminal ma za zadanie zwiększyć przepustowość lotniska o 100%, czyli z 2,5 do 5 mln pasażerów rocznie, polepszyć obsługę przewoźników oraz zwiększyć bezpieczeństwo ruchu lotniczego. Czterokondygnacyjny budynek, ulokowany na zachód od terminalu T1, mieści m.in. sortownię bagażu, poczekalnię, halę odpraw, biura linii lotniczych, gastronomię i usługi.