FedEx Express, spółka zależna FedEx Corp. (NYSE: FDX) i firma zajmująca się transportem ekspresowym, rozszerza swoje możliwości w zakresie zwrotów, dzięki współpracy z ZigZag, globalną platformą rozwiązań z zakresu logistyki zwrotnej. Współpraca wspiera klientów w zakresie obsługi przesyłek zwrotnych w okresie świątecznym w 2023 roku i po jego zakończeniu.
Klienci FedEx z segmentu e-commerce korzystający z ZigZag otrzymują możliwość dostępu do internetowego portalu zwrotów. Portal jest oznaczony ich logo i w prosty sposób można go zintegrować z sklepem internetowym e-sprzedawcy. Za pośrednictwem portalu sprzedawcy mogą uzyskać cenne informacje, które pomogą im zrozumieć przyczyny zwrotów i zapobiec im w przyszłości. W przypadku przesyłek zwrotnych podlegających odprawie celnej niezbędna dokumentacja jest tworzona i przesyłana cyfrowo, zapewniając sprzedawcom zwrot kosztów i zwolnienia, do których są uprawnieni.
Przesyłki zwrotne mogą być odbierane przez kuriera bezpośrednio z domu lub konsumenci będą mogli nadać je w jednym z około 90 tysięcy punktów nadawczych FedEx i ZigZag zlokalizowanych w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, i wybranych krajach europejskich, w tym w Polsce. Usługi ZigZag są oferowane klientom FedEx w promocyjnej cenie i stanowią uzupełnienie rozwiązania
FedEx®Global Returns.
– Sezon świąteczny w pełni, a możliwość dokonywania zwrotów może decydować o doświadczeniach kupujących online. To kluczowy element modelu biznesowego dla segmentu e-commerce – powiedział Wouter Roels, Senior Vice President Marketing and Customer Experience w FedEx Europe. – Oferując rozwiązania w zakresie bezproblemowych zwrotów, wspieramy naszych klientów w zwiększaniu przepływu środków pieniężnych i lojalności ich klientów.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z FedEx i zapewnić im naszą technologię zarządzania zwrotami w celu wsparcia ich globalnych rozwiązań w zakresie zwrotów. Dane, którymi dysponujemy, pomogą FedEx lepiej zrozumieć zwyczaje związane ze zwrotami wśród klientów na całym świecie – dodał Matthew Jacques, Global Partnerships Director w ZigZag.
Badania pokazują, że około 30% wszystkich zamówień online jest zwracanych, w porównaniu do 8,89% produktów zwracanych w sklepach stacjonarnych . Ostatnie badania konsumenckie przeprowadzone przez ZigZag wykazały również, że 84% konsumentów sprawdza politykę zwrotów przed dokonaniem zakupu, a 53% zdecydowało się nie kupować produktu, ponieważ nie podobała im się ta polityka.