Rynek Infrastruktury
Najpierw na terenie budowy tunelu znaleziono pozostałości zabytkowego carskiego fortu Zbarż z XIX wieku, co wpłynęło na opóźnienie prac. Potem doszło do skażenia terenu budowy ropą z pobliskich magazynów paliwa. Następnie pojawiły się trudności z koordynacją prac na sąsiednich inwestycjach drogowych. Ostatnio wystapiły problemy związane z budową przepompowni, niezbędnej do usuwania wody w przypadku zalania tunelu. W projekcie została ona przewidziana za wysoko i jak twierdzi wykonawca, nie mogłaby skutecznie odpompowywać wody.
PKP PLK przewidują zakończenie prac budowlanych na przełomie lutego i marca. Nie można jednak doprecyzować terminu oddania tunelu do użytku, ponieważ to, kiedy pociągi zaczną kursować z Centrum na Okęcie, będzie zależało głównie od tego, jak długo będą trwały prace odbiorcze, prowadzone m. in. przez straż pożarną czy urząd nadzoru budowlanego.
Prace nad inwestycją rozpoczęły się w 2009 roku w ramach kontraktu zawartego z firmą Bilfinger Berger na kwotę 191, 655 mln zł netto. Głównym założeniem projektu jest budowa 1 853 metrowego odcinka linii kolejowej, odchodzącego od trasy prowadzącej z Warszawy do Radomia z tunelem łączącym stację Służewiec z lotniskiem Chopina. Nowa linia będzie w znacznej mierze przebiegać przez tunel, którego głębokość ma wynosić ok. 5 metrów. Dzięki nowemu połączeniu i nowoczesnym pociągom typu Elf Szybkiej Kolei Miejskiej podróż z Okęcia do Centrum ma zająć tylko 20 minut.