sg
– To są wstępne szacunki. Pełna informację na temat liczby pasażerów na lotniskach będziemy mieć pod koniec stycznia 2012 r. – zapewnił Rynek Infrastruktury Rafał Marczewski, krajowy koordynator ds. lotnisk spółki PL 2012.
Na Euro 2012 zwiększona liczba pasażerów będzie nie tylko w czterech głównych miastach, gdzie będą rozgrywać się mecze, ale także w portach wspomagających. Dla Warszawy będą to lotniska w Modlinie (w budowie) i w Łodzi, dla Gdańska – lotnisko w Gdyni. - Prawdopodobnie lotniska w Modlinie i Gdyni na Euro 2012 będą gotowe jedynie do obsługiwać mały ruch lotniczy (General Aviation) – wyjaśnia Marczewski.
W Gdańsku w zeszłym tygodniu zostało oddanych do użytku pięć inwestycji. W Warszawie do obsługi zwiększonego ruchu przyjęto rozwiązanie tymczasowe. Na terenie lotniska stanie terminal kontenerowy. Takie samo rozwiązanie zostało przyjęte na lotnisku w Modlinie. W Poznaniu część przylotowa terminalu jest już poważnie zaawansowana, a nowa droga kołowania i płyty postojowe mają być gotowe wczesną wiosną. Jeszcze w tym roku do użytku ma zostać oddany nowy terminal i płyta postojowa we Wrocławiu.