Przedstawiona propozycja została opracowana na podstawie koncepcji biura projektowego Polconsult, które od lat współpracuje z PL Modlin, między innymi przy opracowaniu SIWZ i projektu, a także współpracowało z generalnym wykonawcą przy projektowaniu nawierzchni drogi startowej.
W oparciu o gruntowną analizę techniczną dotychczasowych rozwiązań zastosowanych na drodze startowej, jak i dalszy potencjał eksploatacyjny lotniska, generalny wykonawca rekomenduje modernizację wierzchniej warstwy drogi startowej poprzez sfrezowanie nawierzchni z betonu cementowego i ułożenie warstwy betonu asfaltowego na siatce stalowej.
Nawierzchnia z betonu cementowego została wykonana przez generalnego wykonawcę na wyraźny wniosek PL Modlin zawarty w Programie Funkcjonalno-Użytkowym (PFU).
Wariant rekomendowany jest zgodny z decyzją WINB z dnia 24.01.2013 roku, która nakazuje usunięcie nieprawidłowości w strukturze wierzchniej warstwy części betonowej drogi startowej. Rekomendowany wariant zapewnia, między innymi, następujące parametry techniczne:
- Projektowana liczba powtórzeń, tj. starty-lądowania samolotów przewyższa od kilku do kilkudziesięciu procent ilość powtórzeń wymaganą przy nawierzchni wykonanej z samego betonu (dla betonu cementowego powtarzalność na poziomie 380 tys.).
- Rozwiązanie z siatką stalową nie wymaga zastosowania szczelin dylatacyjnych, które w przypadku nawierzchni betonowych ulegają degradacji i wymagają ciągłego monitoringu i uzupełnień.