Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Dzięki Portowi Centralnemu Gdańsk ma w 2045 roku osiągnąć 100 mln ton przeładunku rocznie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
27-12-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Dzięki Portowi Centralnemu Gdańsk ma w 2045 roku osiągnąć 100 mln ton przeładunku rocznie
for. Port Gdańsk
– Port Centralny będzie największą inwestycją jaka kiedykolwiek została zrealizowana w naszym porcie. Projekt będzie miał ogromny wpływ na obrót towarów i oczekujemy, że dzięki niemu w 2045 roku osiągniemy poziom 100 mln ton w ciągu roku – mówił w rozmowie z World Maritime News Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk (ZMPG).

Duże oczekiwania

Podczas niedawnej wizyty w Singapurze, Łukasz Greinke przybliżył szczegóły i oczekiwania dotyczące budowy Portu Centralnego w Gdańsku. Przedsięwzięcie zostało przez niego określone jako „największy morski projekt inwestycyjny w Europie”.

Według podanych informacji, przewidywany koszt inwestycji to 2,8 mld euro, jego realizacja ma być podzielona na 4 etapy. Planowo, infrastruktura w pełnym kształcie ma być gotowa w 2029 roku.

W listopadzie br. ukończono ogólną dokumentację techniczną dla nowego, sztucznego nabrzeża. Obecnie Port Gdańsk koncentruje się głównie na pozyskiwaniu potencjalnych inwestorów dla inwestycji. Prezes portu zaznaczał, że podpisano już szereg umów z różnymi firmami, takimi jak Stocznia Gdańska, wyrażającymi swoje zainteresowanie inwestycją.

Krok po kroku

Oczywiście, poza rozmowami z potencjalnie zainteresowanymi firmami zewnętrznymi, ZMPG ma już przygotowany plan działania. Na samym początku, w „Etapie 0”, zostaną przeprowadzone prace przygotowawcze, które mają objąć m.in. umożliwienie dostępu oraz wykonanie infrastruktury technicznej.

Kolejne działania, „Etap I”, będą się koncentrować na budowie nowych falochronów i rozpoczęciem budowy nowych terminali (kontenerowych, pasażerskich oraz ro-ro. Ten etap obejmie również budowę lokalnego centrum obsługi ruchu. Przedstawiciel ZMPG zaznaczył, że czas realizacji tego etapu zależy od potencjalnych inwestorów.

Następny etap („Etap II”) będzie obejmował budowę innych terminali, głównie uniwersalnych i chemicznych. W ramach tej części planowane jest zakończenie ostatecznej budowy falochronów. „Etap II” będzie również oznaczony ukończeniem molo stoczniowego. Szacuje się, że potrwa on cztery lata.

Ostatnia część budowy („Etap III”, który jednak może być realizowany równolegle z „Etapem II”) obejmuje m.in. budowę terminalu LNG. Na tym etapie planowana jest także nowa infrastruktura techniczna.

– Szacujemy, że budowa pierwszego terminalu wraz z infrastrukturą towarzyszącą nastąpi w 2024 roku. Jest to związane z czasem potrzebnym na negocjacje z inwestorami, a także na uzyskanie różnych pozwoleń i decyzji – podkreślał Greinke.

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

Intermodal i logistyka

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

inf. pras. 23 czerwca 2021

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Drogi i autostrady

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Elżbieta Pałys 14 stycznia 2020

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Drogi i autostrady

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Elżbieta Pałys 17 października 2019

Jak  będzie wyglądał układ drogowy Warszawy

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

Intermodal i logistyka

Warszawa. Wakacyjne prace tramwajarzy

inf. pras. 23 czerwca 2021

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Drogi i autostrady

MI: 1400 km dróg w tej kadencji Sejmu

Elżbieta Pałys 14 stycznia 2020

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Drogi i autostrady

Program stu obwodnic na razie bez konkretów

Elżbieta Pałys 17 października 2019

Jak  będzie wyglądał układ drogowy Warszawy

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5