ju
Podstawowym kryterium udzielenia zamówienia jest cena, dlatego wysoce prawdopodobne jest, że w przetargu wygra oferta firmy Polbau, mimo że to właśnie Astaldi jest obecnie na miejscu z całym sprzętem, odpowiadając za budowę nowego terminalu krakowskiego lotniska. Oferta Astaldi jest jednak o ponad 6 mln zł droższa, niż polskiej firmy. Polbau zadeklarował wykonanie zadania za około 13,5 mln zł.
Polbau to firma z Opola, która odpowiadała za rozbudowę terminalu krakowskiego lotniska w 2006 roku. Firma współpracowała z lotniskiem przez lata, wykonując m.in. halę przylotów i odlotów międzynarodowych w porcie, jak również budynki zaplecza technicznego.
Przystanek kolejowy ma być gotowy po dziewięciu miesiącach od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Inwestycja jest powiązana z modernizacją linii kolejowej łączącej lotnisko z centrum miasta. Zgodnie z planem już za półtora roku na Balice będzie można dojechać dwutorową zelektryfikowaną trasą, która obsługiwana będzie przez najnowsze pojazdy szynowe. Wysiadać będą oni na przystanku usytuowanym w dużo bliższej odległości niż obecnie od terminalu – na tyłach parkingu wielopoziomowego. Połączony on będzie z budynkiem głównym terminalu, planowanym hotelem oraz z parkingiem wielopoziomowym za pomocą obudowanej kładki pieszej. Z peronu do kładki będą prowadziły schody. Kładką pasażerowie dostaną się bezpośrednio na poziom 1 terminalu, gdzie znajdować się będzie strefa odlotów. Ale inwestycja to również nowe przystanki, z których będą mogli korzystać pasażerowie. W planach pojawiają się trzy takie obiekty: Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki, Kraków Krzyżówka. Nowe przystanki będą wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Istniejące przystanki Kraków Łobzów i Kraków Balice zostaną zmodernizowane.