Grupa kapitałowa OT Logistics przedstawiła szacunkowe wyniki finansowe za pierwsze półrocze bieżącego roku. W porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym nastąpił znaczący wzrost przychodów, wyniku EBITDA oraz zysku netto. Na szczególną uwagę zasługuje ten ostatni wskaźnik – ponad 3,5-krotnie wyższy niż w pierwszym półroczu 2022 roku.
Jak informuje OT Logistics w komunikacie prasowym, przychody grupy kapitałowe w pierwszym półroczu 2023 roku wyniosły 350 mln zł w porównaniu z 148 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wynik EBITDA wzrósł bardziej, bo do 130 mln zł, co oznacza wzrost o 200% w stosunku do minionego roku. Z kolei zysk netto wzrósł z 34 mln zł do 124 mln zł. Spółka wskazuje, że największy wpływ na wzrost wszystkich wyników finansowych miał wzrost wolumenów w przewozach masowych. Jednocześnie na wzrost zysku netto istotny wpływ miało zdarzenie jednorazowe w postaci
zbycia posiadanych wcześniej akcji w spółce Luka Rijeka.
– . W dalszym ciągu sprzyjają nam czynniki rynkowe zarówno w usługach portowych, jak też w spedycjach kolejowej i morskiej. Nasze porty stają się coraz bardziej konkurencyjne, m.in. dzięki inwestycjom, które odpowiadają na rosnące zapotrzebowanie na nasze usługi przeładunkowe, głównie w zakresie towarów agro i węgla. Kontynuujemy także plany inwestycyjne tak, by jeszcze w tym roku zwiększyć wydajność naszych portów o blisko 50% i dzięki automatyzacji poprawić ich efektywność. Te działania pozwolą nam w niedalekiej przyszłości osiągnąć łączny, roczny potencjał przeładunkowy na poziomie ok. 12 mln ton – komentuje cytowany w komunikacie prasowym Kamil Jedynak, prezes zarządu OT Logistics.
Spółka podkreśla jednocześnie, że przedstawione dane mają charakter szacunkowy, a raport okresowy za I półrocze bieżącego roku zostanie opublikowany 19 września. OT Logistics jest czołowym operatorem portowym na polskim rynku. Oferuje szeroki wachlarz usług w zakresie kompleksowych łańcuch dostaw, obejmujących frachtowanie statków, obsługę portową, spedycję i transport. Spółka działa przede wszystkim na rynku polskim, a także czeskim, słowackim i ukraińskim. Posiada terminale portowe w Gdyni i Świnoujściu, spółkę spedycyjną Rentrans Cargo oraz przewoźnika kolejowego, czyli Kolej Bałtycką. Największym akcjonariuszem OT Logistics jest luksemburska spółka La Financire d'Intégration Européenne.