Partner serwisu
Intermodal i logistyka

DCT T2 – dziś wielkie otwarcie

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
24-10-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DCT T2 – dziś wielkie otwarcie
fot. DCT Gdańsk
Dziś największy polski terminal kontenerowy – DCT Gdańsk, oficjalnie podwoił swoje możliwości otwierając drugie głębokowodne nabrzeże. Obecnie możliwość przeładunkowa trójmiejskiego giganta wynosi już nie 1,5 mln TEU/rok ale 3 mln TEU/rok. Takie statystyki pozwalają mu konkurować z największymi terminalami kontenerowymi na Bałtyku.

Dążenie do lepszych wyników

Otwarcie nabrzeża T2 zwiększy możliwości przeładunkowe terminalu DCT z 1,5 mln TEU rocznie do 3 mln TEU rocznie. Dzięki temu będzie on mógł dążyć do zajęcia miejsca największego terminalu na Bałtyku. Poprawi to też pozycję całego Portu Gdańsk.

Już w tej chwili terminal DCT Gdańsk obsługuje największe kontenerowce z całego świata. Przykład tego mieliśmy na przełomie maja i czerwca, kiedy zawinął tam największy statek tego typu na świecie – MSC Maya. – Statek obsłużył w DCT około 10 000 kontenerów (w tym zarówno kontenerów 20- jak i 40-stopowych, co łącznie odpowiada 15 000 TEU). To nie odbiega od normalnych przeładunków w DCT. Dla tak wielkich statków, przy tak wielkich przeładunkach, postój trwa od czwartku wieczorem do nocy z niedzieli na poniedziałek – komentuje Marcin Kamola, kierownik Wsparcia Sprzedaży DCT Gdańsk.

Zakończenie realizacji projektu postawi przed władzami DCT duże wyzwanie. Przecież taką przepustowość będzie trzeba odpowiednio spożytkować. Ubiegłoroczny wynik przeładunkowy terminalu wynosi ponad 1 mln TEU. Oznacza to, że żeby osiągnąć wynik zbliżony do 3 mln TEU rocznie konieczne będzie ściągnięcie nowych klientów.

Ogromna inwestycja

Cała inwestycja kosztowała ponad 1 mld zł. Pozostaje pytanie, czy działanie australijskiego inwestora, który jest właścicielem spółki DCT Gdańsk, opłaci się? Obecnie na rynku obserwujemy wyhamowanie, które jest spowodowane przede wszystkim sytuacją gospodarki chińskiej oraz napiętą sytuacją na linii UE – Rosja. Niemniej jednak po statystykach polskich portów i terminali można sądzić, że nasze przystanie potrafią obronić się przed kryzysem. Oznacza to, że wyniki za kolejne miesiące, mogą być coraz lepsze, a takiej sytuacji drugie nabrzeże głębokowodne w Gdańsku może pomóc znacznie rozwinąć skrzydła tamtejszemu terminalowi.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Intermodal i logistyka

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Roman Czubiński 11 marca 2023

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Intermodal i logistyka

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Leonard Dolecki 06 listopada 2016

Świnoujście: Możliwe referendum w sprawie budowy terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Intermodal i logistyka

Port Gdańsk: Jest przetarg na rozbudowę Nabrzeża Węglowego

Mikołaj Kobryński 25 sierpnia 2023

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Intermodal i logistyka

Pierwsze wyrzutnie rakietowe Chunmoo dotarły do Gdańska

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2023

CMA CGM: Pierwsze zawinięcie do Gdańska w ramach nowego serwisu oceanicznego

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Intermodal i logistyka

Przetarg na rozbudowę bocznicy w Kątach. Pomogą środki z CEF

Roman Czubiński 11 marca 2023

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Intermodal i logistyka

Czy Świnoujście kupi kota w worku?

Leonard Dolecki 06 listopada 2016

Świnoujście: Możliwe referendum w sprawie budowy terminala kontenerowego

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5