– Wprowadzenie pierwszego bezpośredniego oceanicznego głębokowodnego serwisu kontenerowego na Morzu Bałtyckim zrewolucjonizowało rynek, a obecne wprowadzenie jednostek 18 000 TEU potwierdza zasadność takiej decyzji”– komentuje Jean Jacques Moyson, starszy dyrektor handlowy DCT Gdańsk. – Wybór linii Maersk jest wielkim przywilejem oraz szansą dla Polski, polskiej gospodarki oraz całego regionu Morza Bałtyckiego. Strategia wykorzystująca połączenie korzyści skali oraz geografii ekonomicznej poprzez dostarczanie ładunku najbliżej destynacji docelowej przynosi wymierne korzyści.
Jednostki Triple E mają 400m długości, 59 m szerokości i 73 m wysokości. Są bardziej ekonomiczne i bardziej ekologiczne. – Linia żeglugowa Maersk jest powszechnie znana z utrzymywania najwyższych standardów, z czego wynikają konkretne oczekiwania względem produktywności terminalu. Ta decyzja stanowi kolejne potwierdzenie faktu, że usługi oferowane przez DCT Gdańsk są najwyższej jakości i niezmiernie satysfakcjonujące dla Maersk. DCT będzie dalej podnosić ich jakość w przyszłości – dodaje kpt. Jędrzej Mierzewski, starszy dyrektor operacyjny DCT Gdańsk.