Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

DACHSER wprowadza pierwsze e-ciężarówki w Holandii

Dalej Wstecz
Autor:

inf pras.

Data publikacji:
30-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
24-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ConTrust Communication S.C.

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
DACHSER wprowadza pierwsze e-ciężarówki w Holandii
fot. ConTrust CommunicationVolvo Electric FL 4x2
DACHSER Holandia włącza do swojej floty pierwsze ciężarówki z napędem elektrycznym. To ważny krok na drodze do bezemisyjnych dostaw w przyszłych „strefach zerowej emisji” dla logistyki miejskiej (Zero Emissions Zones - ZES), które w Holandii będą obowiązywać od 1 stycznia 2025 roku.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, pierwszą e-ciężarówką używaną obecnie przez DACHSER Holandia w Waddinxveen jest Volvo Electric FL 4x2. Dzięki niej dostawca usług logistycznych testuje wykorzystanie technologii zeroemisyjnych w codziennych operacjach. Pojazd ten jest używany w Rotterdamie od kilku tygodni. Dzięki miejscu na 18 palet i ładowności 6 ton Volvo Electric FL oferuje optymalną pojemność. Zasięg do 220 kilometrów, w połączeniu ze stacją ładowania w oddziale DACHSER w Waddixveen, sprawia, że ta e-ciężarówka jest idealna do realizacji dostaw w mieście. Co więcej, dzięki napędowi elektrycznemu, jest nie tylko bezemisyjna, ale także cicha, co znacznie zmniejsza zanieczyszczenie hałasem w ruchu miejskim.

Od początku lipca druga żółto-niebieska e-ciężarówka jest wykorzystywana w oddziale DACHSER w Zevenaar. To Renault Trucks D Z.E. o podobnym zasięgu i ładowności, obsługująca dostawy miejskie w Arnhem i okolicach.

Kierowcy i operatorzy tych ciężarówek doskonale widzą także otoczenie pojazdu. Martwe punkty wyeliminowano poprzez montaż systemu nowoczesnych kamer. Pracownicy przeszli również specjalne szkolenie w celu zdobycia wiedzy technicznej, zapewnienia bezpieczeństwa i zwiększenia wydajności.

Gotowi na przyszłość

Wraz z wprowadzeniem dwóch e-ciężarówek, DACHSER Holandia przygotowuje się na przyszłość. Wszystkie pojazdy ciężarowe wyprodukowane po 1 stycznia 2025 roku muszą być bezemisyjne, aby uzyskać możliwość wjazdu do wyznaczonych stref w wielu dużych holenderskich miastach. W przypadku eksploatowanych już pojazdów w Holandii obowiązuje okres przejściowy. Ciężarówki z normą emisji spalin Euro VI w wieku do pięciu lat w dniu 1 stycznia 2025 roku będą mogły jeździć w strefach bezemisyjnych do 1 stycznia 2030 roku. To samo dotyczy pojazdów ciężarowych z Euro VI nie starszych niż 8 lat.

– Długoterminowa strategia DACHSER w zakresie ochrony klimatu idzie w parze z rosnącym naciskiem na zrównoważony rozwój ze strony rządów, gmin, klientów i przemysłu. Wprowadzając nasze pierwsze pojazdy ciężarowe z napędem elektrycznym jako DACHSER Holandia robimy kolejny krok w kierunku osiągnięcia naszych wspólnych celów, aby uzupełnić różne inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju, które wdrażamy od wielu lat – mówi Stefan Raimondo, Country Manager DACHSER Holandia.

Długoterminowym celem jest zwiększenie liczby pojazdów bezemisyjnych w Holandii i w całej europejskiej sieci DACHSER, aby osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych netto.

DACHSER Emission-Free Delivery

Obecnie koncepcja DACHSER Emission-Free Delivery jest wykorzystywana do lokalnych dostaw w 12 regionach metropolitalnych w Europie. Do 2025 roku dołączy do nich co najmniej 12 kolejnych miast. W Holandii ważnym krokiem jest wykorzystanie e-ciężarówek.

– Oprócz pojazdów z napędem elektrycznym interesują nas również ciężarówki zasilane wodorem, szczególnie w kontekście dostaw na większe odległości. Obecnie intensywnie analizujemy to rozwiązanie w ramach naszej strategii ochrony klimatu – tłumaczy Aat van der Meer, Managing Director DACHSER Benelux.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kiedy ruszy  budowa fabryki Izery?

Biznes i przemysł

Kiedy ruszy budowa fabryki Izery?

Elżbieta Pałys 07 października 2024

W Warszawie powstał nowy hub do ładowania pojazdów

Biznes i przemysł

Przy Biedronkach jest już 210 stacji ładowania pojazdów

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. Przyszłością są zielone paliwa

Intermodal i logistyka

Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. Przyszłością są zielone paliwa

Newseria Biznes 12 października 2024

MLP Business Park Vienna poszerza grono najemców

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Kiedy ruszy  budowa fabryki Izery?

Biznes i przemysł

Kiedy ruszy budowa fabryki Izery?

Elżbieta Pałys 07 października 2024

W Warszawie powstał nowy hub do ładowania pojazdów

Biznes i przemysł

Przy Biedronkach jest już 210 stacji ładowania pojazdów

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. Przyszłością są zielone paliwa

Intermodal i logistyka

Do 2050 roku transport morski ma być zeroemisyjny. Przyszłością są zielone paliwa

Newseria Biznes 12 października 2024

MLP Business Park Vienna poszerza grono najemców

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5