ju
Ministerstwo Skarbu ogłosiło przetarg 17 kwietnia. Termin składania ofert minął w poniedziałek, 14 maja. Czterech chętnych zgłosiło w nim swój udział, to: KPMG Advisory; konsorcjum: Merrill Lynch International, Strategy Sonsultants, Deloitte Advisory oraz K&L Gates Jamka; konsorcjum: PwC Polska, Domański Zakrzewski Palinka, PricewaterhouseCoopers oraz PricewaterhouseCoopers Business Solutions, a także konsorcjum: DLA Piper Wiater oraz Bank Zachodni WBK.
Obecnym doradcą prywatyzacyjnym PLL LOT jest Morgan Stanley. Został on wybrany na okoliczność podwyższenia kapitału zakładowego. Jednak Ministerstwo Skarbu potrzebuje własnego doradcy, który przeprowadzi proces trzech spółek.
W ogłoszeniu resort napisał, że „istnieje pilna potrzeba wyboru doradcy Ministra Skarbu Państwa w procesie przekształceń własnościowych PLL LOT, Eurolot i LS Airport Services. Aktualnie proces poszukiwania inwestora dla PLL LOT S.A. realizowany jest w trybie korporacyjnym przez zarząd spółki. Ze względu na okoliczność, że potencjalni inwestorzy zasygnalizowali również zainteresowanie nabyciem akcji PLL LOT należących do Skarbu Państwa, powstaje pilna potrzeba podjęcia czynności prywatyzacyjnych".
„W związku ze ścisłym skorelowaniem działalności operacyjnej PLL LOT z Eurolot i LS Airport Services zasadne jest równoległe prowadzenie procesów przekształceń własnościowych tych trzech podmiotów. W związku z powyższym, niezwłoczny wybór doradcy Ministra Skarbu Państwa oraz skorelowanie procesów zmian kapitałowych tych spółek ma na celu ochronę interesów Skarbu Państwa jako ich akcjonariusza i zbywającego przedmiotowe akcje".
Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji LOT, Regionalny Fundusz Gospodarczy - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.