Obroty ładunkowe w portach morskich w 2014 r. wzrosły o 7,2% w porównaniu do 2013 r. Najlepsze wyniki osiągnęły: Gdynia, Gdańsk, Świnoujście oraz Szczecin. Spadek wystąpił jedynie w Ustce.
Według raportu Głównego Urzędu Statystycznego „Gospodarka Morska w Polsce w 2014” obroty ładunkowe w portach morskich w 2014 r. wyniosły 68,9 mln ton, tj. o 7,2% więcej niż w 2013 r. Wzrost obrotów odnotowano w portach o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej (Gdynia – o 12,8%, Gdańsk – o 5,5%, Świnoujście – o 4,5% oraz Szczecin – o 3,4%) oraz pozostałych: Elbląg – o 25,9%, Police – o 19,5%, Kołobrzeg – o 19,4% i Darłowo – o 8,1%. Spadek obrotów ładunkowych w porównaniu z rokiem poprzednim wystąpił w Ustce (o 50,5%).
W strukturze obrotów ładunkowych największy udział miały ładunki masowe suche – 38,6% (w tym węgiel i koks – 14,3%), ładunki masowe ciekłe – 23,6% (w tym ropa naftowa i produkty z ropy naftowej – 20,7%) oraz ładunki w kontenerach dużych – 22,4%.
Więcej na ten temat w Monitorze. Znajdziesz w nim dane o:
– obrotach poszczególnych grup ładunkowych,
– obrocie morskim realizowanym w ramach żeglugi bliskiego i dalekiego zasięgu,
– udziale ładunków przywożonych i wywożonych w obrotach międzynarodowych.