Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Co właściwie mają prywatyzować IP?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Co właściwie mają prywatyzować IP?
Fot. włodi, flickr.com, cc
– Zakładając, że zapowiedzi Ministerstwa Skarbu Państwa wyznaczą ostateczny kształt programu Inwestycje Polskie, to cały czas nie jest jasne, jaka miałaby być rola prywatyzowanych spółek w tym projekcie – powiedziała ekspertka BCC Centre Club Grażyna Magdziak, komentując plany Ministerstwa Skarbu Państwa, dotyczące Polskich Inwestycji Rozwojowych.

Niedawno poseł Marcin Święcicki mówił w jednej z rozmów radiowych, o tym, że program Polskie Inwestycje Rozwojowe ma być narzędziem pozwalającym na sprawne przeprowadzenie procesu prywatyzacji. Jak jednk wskazuje część ekspertów istnieje pewien problem z takim podejściem.

– Warto przypomnieć, że w rękach Skarbu Państwa znajdują się obecnie trzy rodzaje aktywów. Pierwsze to takie, które nigdy nie będą prywatyzowane, czyli zarządy portów, gazociągi, sieci przesyłowe, etc. Druga grupa to aktywa, których ewentualna prywatyzacja nie nastręcza problemu, jak udziały w KGHM, PKO czy PGNiG. Można korzystnie je sprywatyzować w każdym momencie, ale na razie nie ma takich planów, ani potrzeby. Wreszcie są spółki, które nie przedstawiają dużej wartości, nawet jeśli mają duży potencjał (w postaci np. gruntów), to są trudne do sprzedaży, bo nie prowadzą zyskownej działalności – mówi Grażyna Magdziak, zajmująca się w gabinecie cieni BCC sprawami prywatyzacji. - Jeśli zgodnie z zapowiedziami ministra Budzanowskiego IP mają wesprzeć proces prywatyzacyjny, to ewentualne działania powinny dotyczyć przede wszystkim trzeciego rodzaju aktywów, jednak one średnio nadają się do finansowania inwestycji – wyjaśnia Magdziak.

Jak podkreśla Magdziak, problem polega też na tym, że jeśli do IP pójdą prywatyzowane spółki, to program zmieni się w kolejną agencję prywatyzacji, dublującą funkcje już istniejących instytucji. Poza tym, jeśli istniałyby jakieś wolne środki z prywatyzacji to wykorzystać je może ARP, czy BGK.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

Intermodal i logistyka

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

inf. pra 21 kwietnia 2022

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Intermodal i logistyka

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Redakcja/inf. pras. 25 czerwca 2021

Polski Fundusz Rozwoju sfinansuje Trasę Łagiewnicką

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

Intermodal i logistyka

Rekordowe 6,5 mld euro wsparcia od EBI dla inwestycji w Polsce

inf. pra 21 kwietnia 2022

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Intermodal i logistyka

Rzeszów-Warszawa prawie dwa razy szybciej dzięki CPK

Redakcja/inf. pras. 25 czerwca 2021

Polski Fundusz Rozwoju sfinansuje Trasę Łagiewnicką

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5