Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

CMA CGM uruchamia nowe połączenie do Baltic Hub

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
15-01-2025
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
CMA CGM uruchamia nowe połączenie do Baltic Hub
rys. CMA CGM, mat. pras.
Wiodący gracz na rynku transportu morskiego i przewozów intermodalnych, francuski CMA CGM, od stycznia uruchamia szósty regularny serwis żeglugowy do głębokowodnego terminala kontenerowego Baltic Hub w porcie morskim w Gdańsku. Będzie to połączenie feederowe, obsługujące terminale kontenerowe w Rydze na Łotwie oraz Kotce w Finlandii.

Baltic Hub to jedyny w Polsce tudzież na Morzu Bałtyckim głębokowodny terminal kontenerowy i jednocześnie najdalej wysunięty na wschód w Unii Europejskiej. Oddany do użytku w 2007 roku jako Deepwater Container Terminal Gdańsk pod obecną nazwą funkcjonuje od roku 2022. Zmiana nazwy ma na celu podkreślenie jego roli jako wiodącego hubu intermodalnego nad Morzem Bałtyckim. Pełnienie funkcji hubu umożliwia dysponowanie nabrzeżami głębokowodnymi, które obsługują największe kontenerowce oceaniczne, jakie mogą wejść na Bałtyk przez cieśniny duńskie.

W tej sytuacji dużą część operacji stanowi tzw. transshipment, czyli przeładunek kontenerów ze dużych statków, docierających do Gdańska w ramach bezpośrednich serwisów oceanicznych, na mniejsze jednostki feederowe, kursujące do terminali kontenerowych w państwach bałtyckich, czy skandynawskich. Jak informowaliśmy niedawno na łamach “Rynku Infrastruktury”, rok 2024 przyniósł w Baltic Hub rekordowe przeładunki na poziomie 2,2 mln TEU. Ku końcowi zmierza ponadto jego rozbudowa, realizowana w ramach Projektu T3, w efekcie czego roczna przepustowość wzrośnie z 3 mln TEU do aż 4,5 mln TEU.

Choć z realizacji bezpośrednich serwisów oceanicznych do Baltic Hub wycofali się duński Maersk i niemiecki Hapag-Lloyd, którzy w ramach zawiązanego sojuszu zamierzają skoncentrować się na hubach kontenerowych nad Morzem Północnym, inni czołowi gracze rozwijają model hubowy w Gdańsku. Jednym z nich jest CMA CGM, francuski potentat na rynku przewozów intermodalnych i żeglugi morskiej. W roku 2023 armator uruchomił w ramach serwisu oceanicznego FAL1 bezpośrednie transoceaniczne połączenie kontenerowe z Baltic Hub do Busan, największego portu morskiego w Korei Południowej i jednocześnie 6. co do wielkości na świecie w zakresie przeładunku kontenerów.

Początek 2025 roku przyniósł natomiast uruchomienie przez CMA CGM szóstego regularnego połączenia do Gdańska. Będzie to połączenie feederowe, zapewniające dostęp do Baltic Hub klientom w państwach bałtyckich i Finlandii. Połączy bowiem gdański terminal kontenerowy z portami morskimi w Rydze i Kotce. Jak informuje francuski gigant, nowe połączenie umożliwi przeniesienie przewozu ładunków z samochodów ciężarowych na bardziej efektywny ekonomicznie i przyjazny środowisku transport morski. Nowy serwis żeglugowy będzie funkcjonował pod nazwą Baltic Express, w skrócie BLX. Zapewni on możliwość przewozu kontenerów wszystkich typów, nie tylko przewożących ładunki suche, ale także kontenerów-chłodni.

Jak informuje CMA CGM, czas przewozu ładunku z Szanghaju do Rygi w przypadku kombinacji połączeń żeglugowych FAL1, FAL5 i BLX wyniesie 61 dni, zaś do Kotki 63 dni, natomiast w przypadku transportu w kierunku przeciwnym, do Szanghaju, 56 dni z Rygi i 54 dni z Kotki. W Rydze przewozy realizowane będą do terminala kontenerowego Baltic Container Terminal, zaś w Kotce – Steveco. CMA CGM wskazuje, że kombinacja tych połączeń zapewni konkurencyjny pod względem czasu dostawy transport kontenerów z Finlandii i państw bałtyckich nie tylko do Chin, ale także Korei Południowej, Malezji i Singapuru.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Można płacić aplikacją za przejazd autostradą A2

Drogi i autostrady

Można płacić aplikacją za przejazd autostradą A2

ep. 15 stycznia 2025

Zima zaatakowała. Jakie warunki na drogach krajowych?

Drogi i autostrady

Zima zaatakowała. Jakie warunki na drogach krajowych?

GR, rynekinfrastruktury.pl 15 stycznia 2025

Kto będzie nadzorować budowę obwodnicy w mazowieckim?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Gdańsk kontenerową potęgą. Baltic Hub przeładował ponad 2,2 mln TEU

Intermodal i logistyka

Gdańsk kontenerową potęgą. Baltic Hub przeładował ponad 2,2 mln TEU

Mikołaj Kobryński 14 stycznia 2025

Gdański Naftoport bije kolejne rekordy w przeładunkach

Biznes i przemysł

Gdański Naftoport bije kolejne rekordy w przeładunkach

Mikołaj Kobryński 14 stycznia 2025

Dobry czas dla polskich portów morskich, duże inwestycje na horyzoncie

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Można płacić aplikacją za przejazd autostradą A2

Drogi i autostrady

Można płacić aplikacją za przejazd autostradą A2

ep. 15 stycznia 2025

Zima zaatakowała. Jakie warunki na drogach krajowych?

Drogi i autostrady

Zima zaatakowała. Jakie warunki na drogach krajowych?

GR, rynekinfrastruktury.pl 15 stycznia 2025

Kto będzie nadzorować budowę obwodnicy w mazowieckim?

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Gdańsk kontenerową potęgą. Baltic Hub przeładował ponad 2,2 mln TEU

Intermodal i logistyka

Gdańsk kontenerową potęgą. Baltic Hub przeładował ponad 2,2 mln TEU

Mikołaj Kobryński 14 stycznia 2025

Gdański Naftoport bije kolejne rekordy w przeładunkach

Biznes i przemysł

Gdański Naftoport bije kolejne rekordy w przeładunkach

Mikołaj Kobryński 14 stycznia 2025

Dobry czas dla polskich portów morskich, duże inwestycje na horyzoncie

Intermodal i logistyka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5