sg
Hamdi Topcu, prezes Turkish Airlines w grudniu spotkał się z przedstawicielami Ministerstwa Skarbu i zadeklarował chęć kupienia PLL LOT. W Ministerstwie Skarbu Państwa przyznają, że LOT-em zainteresowany jest również drugi inwestor. Portal Pasażer.com nieoficjalnie dowiedział się, że China Airlines jest drugim zainteresowanym LOT-em.
Jednakże Pasazer.com zwraca uwagę, że według obecnego prawa, żaden europejski przewoźnik nie może mieć większościowego udziałowca spoza Unii Europejskiej.
Linie lotnicze zgodnie z planami resortu Skarbu maja być sprzedane jeszcze w tym roku. W spółce jest prowadzona restrukturyzacja w obszarach jej działalności majątkowej i organizacyjnej, a także zatrudnienia.
Obecnie flota 52 samolotów PLL LOT obsługuje ponad 50 połączeń z lotniskami Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Ameryki Północnej. Sieć dostępnych połączeń jest o wiele szersza dzięki przynależności linii od 2003 roku do sojuszu Star Alliance, obsługującego 1160 lotnisk w 181 krajach całego świata. LOT planuje rozwój po dostarczeniu samolotów Boeing 787 Dreamliner, co ma nastąpić w 2012 roku.
Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji PLL LOT, Regionalny Fundusz Gospodarczy - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.