Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Rusza nowe połączenie drogowe wzdłuż korytarza Chiny-Kirgistan-Uzbekistan

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
11-07-2023
Ostatnia modyfikacja:
11-07-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
CEVA Logistic

Podziel się ze znajomymi:

CEVA Logistics uruchomiła właśnie międzynarodowe połączenie w transporcie drogowym (TIR) wzdłuż korytarza Chin-Kirgistan-Uzbekistan, które otworzy nowe szlaki handlowe w Chinach i Azji Środkowej. Otwarcie trasy ma przyspieszyć wzrost wymiany handlowej między tymi krajami.

Jak czytamy w komunikacie prasowym, CEVA Logistics zorganizowała ceremonię przecięcia wstęgi, aby uczcić uruchomienie trasy, gdy konwój 6 ciężarówek opuścił miasto Kashgar na zachodzie Chin i przekroczył granicę z Kirgistanem. Pierwsze ciężarówki, wypełnione komponentami przemysłowymi, częściami samochodowymi i towarami konsumenckimi, po pokonaniu ok. 1100 km, dotarły pomyślnie do Samarkandy, drugiego co do wielkości miasta Uzbekistanu.

– Dzięki udanemu pilotażowi CEVA przewiduje uruchomienie bardziej regularnych operacji drogowych na nowej trasie, z wykorzystaniem około 100 ciężarówek miesięcznie. CEVA będzie nadal optymalizować ofertę produktową w zakresie transportu drogowego i kolejowego, tak aby otwierać bezpośrednie trasy a jednocześnie wzmacniać możliwości intermodalne. Będziemy rozwijać kolejne szlaki handlowe z Chin na Zachód i zwiększymy efektywność handlu wzdłuż korytarza – mówi Joanna Zhu, dyrektor zarządzająca Greater China, CEVA Logistics.

Korytarz Południowy ułatwi handel w regionie

W Azji Środkowej biegnie główna trasa Jedwabnego Szlaku Han-Tang. Korytarz transportu naziemnego China-Kirgistan-Uzbekistan jest konkretnym przykładem chińskiej inicjatywy „Jedwabnego Szlaku". Otwarcie południowego korytarza może zmienić cały schemat transportu w zachodnich Chinach. Południowy korytarz ma też poszerzyć zasięg Euroazjatyckiego Mostu Kontynentalnego. Ponieważ w Kashgarze powstaje coraz więcej parków logistycznych, z uruchomienia nowej trasy skorzystają głównie firmy eksportujące towary takie jak części samochodowe, gotowe pojazdy, towary konsumenckie i e-commerce. CEVA przewiduje także, że w miarę ustabilizowania trasy Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, Kaszgar stanie się centrum konsolidacji transportu naziemnego dla zachodnich Chin.

CEVA, oprócz rozwiązania w transporcie drogowym (TIR), wciąż poszukuje i wzmacnia swoje rozwiązania multimodalne a także, w miarę rozwoju infrastruktury w regionie, otwiera nowe, bezpośrednie trasy. Zgodnie z planami, w 2025 r. ma zakończyć się budowa Kolei China-Kirgistan-Uzbekistan, najkrótszej trasy towarowej z Chin na Bliski Wschód i do Europy. Oczekuje się, że linia kolejowa będzie liczyć ponad 500 km, w tym ponad 200 km w Chinach, 250 km w Kirgistanie i ostatnie 50 km w Uzbekistanie – informuje spółka.

– IRU i CEVA Logistics rozpoczęły owocną współpracę w 2018 roku od wdrożenia TIR w Chinach. Począwszy od historycznego, pierwszego pilotażu TIR na trasie Chiny-Europa po uruchomione ostatnio połączenie wzdłuż ważnego strategicznie korytarza Chiny-Kirgistan-Uzbekistan, IRU razem z członkami pracuje nad wdrażaniem innowacyjnych usług w transporcie drogowym. IRU, wspólnie ze swoimi członkami i partnerami, będzie promować szybsze, bezpieczniejsze i bardziej wydajne połączenia drogowe między Wschodem a Zachodem – podkreśla Yan Zhou, główny przedstawiciel na Azję Wschodnią i Południowo-Wschodnią IRU.

CEVA Logistics jest członkiem IRU od 2019 r. Niedawno Kelvin Tang, globalny lider CEVA ds. rozwiązań międzynarodowych i multimodalnych, otrzymał nagrodę IRU New Industry Shapers za osiągnięcia w zakresie pionierskiego transportu TIR w Chinach i promowanie handlu między Azją a Europą.
Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Mikołaj Kobryński 11 maja 2023

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

UTLC ERA: Dobry czas dla kolei na Nowym Jedwabnym Szlaku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

inf pras. 28 sierpnia 2023

CEVA Logistics uruchamia nowe magazyny w Brazylii

Intermodal i logistyka

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Mikołaj Kobryński 11 maja 2023

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

UTLC ERA: Dobry czas dla kolei na Nowym Jedwabnym Szlaku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

Intermodal i logistyka

DSV zainwestuje w Polsce miliard w ciągu 5 lat

inf pras. 28 sierpnia 2023

CEVA Logistics uruchamia nowe magazyny w Brazylii

Intermodal i logistyka

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5