Rynek Infrastruktury
W styczniu linie lotnicze Turkish Airlines przyznały, że rozmawiały z przedstawicielami Ministerstwa Skarbu i zadeklarowały chęć kupienia PLL LOT. Ministerstwo potwierdziło ten fakt i poinformowało, że LOT-em zainteresowany jest także drugi inwestor.
Resort skarbu planuje sfinalizowanie sprzedaży PLL LOT w tym roku. Doradcą prywatyzacyjnym spółki jest Morgan Stanley. W spółce jest prowadzona restrukturyzacja w obszarach jej działalności majątkowej i organizacyjnej, a także zatrudnienia. PLL LOT sprzedaje podległe sobie spółki. W zeszłym tygodniu zbyło na rzecz ARP 100 proc. akcji spółki LOT AMS. Środki pochodzące ze sprzedaży mają zostać zainwestowane m. in. w nową flotę i posłużyć także do obsługi bieżących zobowiązań LOT-u.
Obecnie flota 52 samolotów PLL LOT obsługuje ponad 50 połączeń z lotniskami Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Ameryki Północnej. Sieć dostępnych połączeń jest o wiele szersza dzięki przynależności linii od 2003 roku do sojuszu Star Alliance, obsługującego 1160 lotnisk w 181 krajach całego świata. LOT planuje rozwój po dostarczeniu samolotów Boeing 787 Dreamliner, co ma nastąpić w 2012 roku.
Skarb Państwa ma 67,97 proc. akcji PLL LOT, Regionalny Fundusz Gospodarczy - 25,1 proc., pozostałe 6,93 proc. należy do pracowników.