Mariusz W.
W przetargu na modernizację połączenia kolejowego z Krakowa do Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice wygrała włoska firma Astaldi.
Firma wybuduje drugi tor na odcinku Kraków-Mydlniki – Kraków-Balice, wydłuży też połączenie o około 500 metrów w stronę głównego terminalu lotniskowego, ale również zelektryfikuje linię. Po modernizacji wzrośnie jej przepustowość. Na trasę będą też mogły wjechać pociągi o napędzie elektrycznym, które zastąpią obecnie wykorzystywane szynobusy spalinowe. Maksymalna prędkość pociągów osiągnie 80 km/h.
W pierwszym etapie ruszą prace konstrukcyjne związane z wiaduktem kolejowym nad ul. Balicką i budowa końcowego fragmentu linii kolejowej na odcinku od autostrady do portu lotniczego. Trasa zostanie zamknięta na półtora roku.
W planach jest również budowa trzech nowych przystanków: Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki, Kraków Krzyżówka oraz modernizacja istniejących już przystanków: Kraków Łobzów i Kraków Balice.
Projekt znajduje się na liście zadań do dofinansowania przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.