Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Dalej Wstecz
Autor:

Budimex

Data publikacji:
09-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Budimex

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia
fot. Budimex
Budimex z sukcesem zakończył prace na kontrakcie pod nazwą „Poprawa dostępu kolejowego do Portu ‎Morskiego w Gdyni”. Projekt o wartości 1,9 miliarda złotych netto, współfinansowany ze środków ‎unijnych instrumentu CEF „Łącząc Europę”, znacząco poprawi dostęp do nabrzeży portowych oraz ‎usprawni transport kolejowy w jednym z najważniejszych portów morskich w kraju.‎

W ramach umowy Budimex był odpowiedzialny za kompleksową przebudowę stacji kolejowej Gdynia Port wraz z rejonami przedportowymi i infrastrukturą towarzyszącą oraz usprawnienie powiązanych linii kolejowych. Dzięki tym modernizacjom już wkrótce do portu będą mogły dojeżdżać dłuższe, bo aż 750-metrowe pociągi transportujące towary, co znacznie zwiększy przepustowość i efektywność obsługi logistycznej.

Działania obejmowały kompleksową przebudowę stacji kolejowej Port Gdynia, w tym rejonów przedportowych oraz infrastruktury towarzyszącej. Prace modernizacyjne,
w które codziennie zaangażowane było blisko 600 osób oraz 200 jednostek sprzętowych, obejmowały unowocześnienie 115 km torów, montaż 359 rozjazdów oraz elektryfikację dojazdów do portu.

– Obecnie jesteśmy na etapie odbiorów końcowych, wszystkie prace zasadnicze zostały zakończone. Powstał piękny układ liczący aż 39 torów. Jest to niewątpliwie największy w historii kontakt infrastruktury kolejowej realizowany przez Budimex – mówi Piotr Czupryn, Dyrektor Kontaktu Budimex SA.

Dzięki zakończeniu budowy zwiększyła się liczba obsługiwanych pociągów, jednocześnie skróceniu uległ czas trwania obsługi ładunków. Inwestycja wpłynęła na znaczną poprawę możliwości transportowych w tej części Polski, co niebawem przełoży się nie tylko na rozwój miasta i regionu, ale również całego krajowego transportu. Dodatkowo przebudowano 13 km dróg, most kolejowy oraz 25 przejazdów kolejowo-drogowych. Powstały także dwa nowe wiadukty kolejowe, budynek Lokalnego Centrum Sterowania, dwie nastawnie kolejowe oraz nowy budynek biurowy PKP Cargo.

– Zakończenie prac na kontrakcie w Gdyni jest nie tylko dowodem naszej determinacji i kompetencji, ale także istotnym wkładem w rozwój infrastruktury kolejowej w Polsce. Poprzez modernizację węzła kolejowego prawie pięciokrotnie zwiększyliśmy przepustowość pociągów. Otwiera to nowe możliwości dla inwestorów i firm transportowych. Dzięki tej inwestycji wzmacniamy również strategiczne połączenia transportowe, co przyczyni się do zwiększenia efektywności i konkurencyjności polskich portów na arenie międzynarodowej – mówi Dariusz Taraszkiewicz, Dyrektor Rejonu 1 Budownictwa Kolejowego Budimeksu SA.

Realizacja prac przy budowie infrastruktury kolejowej w Porcie Gdynia to nie jedyna inwestycja Budimeksu w tym obszarze. Jako lider konsorcjum wybuduje on falochrony osłonowe dla Portu Zewnętrznego. W ramach zamówienia powstać ma prawie 2,5 km falochronów. Jego realizacja została wsparta dotacją ze Skarbu Państwa. Inwestycja będzie realizowana w trybie zaprojektuj i wybuduj. Prace projektowe wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę mają zająć do 490 dni od podpisania umowy, a roboty budowlane wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie do 819 dni od uzyskania pozwolenia na budowę. Powstanie Portu Zewnętrznego ma pozwolić na obsługę większych jednostek morskich oraz większej liczby statków.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 10 października 2024

Mazowieckie. Budimex może ruszać z rozbudową DK-79

Drogi i autostrady

Budimex zrealizował pierwszą inwestycję w Niemczech

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Budimex: Gospodarka potrzebuje infrastruktury, a ta – stabilności

Polityka i prawo

Budimex: Gospodarka potrzebuje infrastruktury, a ta – stabilności

Roman Czubiński 06 września 2024

Terminal instalacyjny offshore w Świnoujściu zaawansowany w 50%

Inżynieria i innowacje

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 10 października 2024

Mazowieckie. Budimex może ruszać z rozbudową DK-79

Drogi i autostrady

Budimex zrealizował pierwszą inwestycję w Niemczech

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Budimex: Gospodarka potrzebuje infrastruktury, a ta – stabilności

Polityka i prawo

Budimex: Gospodarka potrzebuje infrastruktury, a ta – stabilności

Roman Czubiński 06 września 2024

Terminal instalacyjny offshore w Świnoujściu zaawansowany w 50%

Inżynieria i innowacje

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5