Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Budimex potwierdza: Oferta na Turów najkorzystniejsza

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
18-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ww / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Budimex potwierdza: Oferta na Turów najkorzystniejsza
fot. Włodzimierz Włoch
Potwierdziły się informacje portalu "RynekInfrastruktury.pl". Zarząd Budimeksu został poinformowany przez PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna z siedzibą w Bełchatowie o wyborze oferty konsorcjum firm Hitachi Power Europe GmbH i MHPS Europe GmbH (lider konsorcjum z 55,38% udziałów), Budimeksu SA (partner konsorcjum z 22,31% udziałów) oraz Tecnicas Reunidas SA (partner konsorcjum z 22,31% udziałów) jako najkorzystniejszej w przetargu na budowę nowego bloku energetycznego w Elektrowni Turów.

Oferty na budowę nowego bloku energetycznego w Turowie złożyli trzej wykonawcy. O zamówienie starały się: Doosan Heavy Indrustries & Construction Co. Ltd; Shanghai Electric Group Co., LTD oraz Konsorcjum w składzie: Hitachi Power Europe GmbH, MHPS Europe GmbH, Budimex i Tecnicas Reunidas Energia.

 

Konsorcjum Hitachi i Budimexu jako jedyne niewykluczone z postępowania

 

Najkorzystniejszą ofertę złożył Shanghai Electric Group – 3 mld 86 mln 881 tys. zł. Doosan Heavy Indrustries & Construction Co. Ltd zaproponował kwotę 4 mld 12 mln 298 tys. zł; a Konsorcjum w składzie: Hitachi Power Europe GmbH, MHPS Europe GmbH, Budimex SA, Tecnicas Reunidas Energia kwotę 3 mld 997 mln 500 tys. zł.

 

Jak udało się dowiedzieć nieoficjalnie portalowi „RynekInfrastruktury.pl” jedynie konsorcjum Hitachi nie zostało wykluczone z postępowania. Informację tę udało nam się potwierdzić w trzech niezależnych źródłach.

 

Doosan i Shanghai zaskoczeni

 

Zaskoczenia nie kryje przedstawiciel firmy Doosan. - Z zaskoczeniem przyjmujemy decyzję Zamawiającego dotyczącą wyboru najkorzystniejszej oferty. Zamierzamy teraz dokładnie przeanalizować uzasadnienie jakie w odpowiedzi dostaliśmy od Zamawiającego, po czym podejmiemy decyzję na temat dalszych kroków prawnych jakie zamierzamy zastosować w związku z zaistniałą sytuacją - powiedział portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Mariusz Marciniak, dyrektor na europę środkowo-wschodnią, reprezentujący firmę Doosan.

 

Nad dalszymi krokami zastanawia się również Shanghai ElectricGroup.

Jak poinformował Budimex, termin zakończenia robót to nie dłużej niż 56 miesięcy od daty wystawienia przez zamawiającego polecenia rozpoczęcia prac. Podstawowy okres gwarancji wynosi 24 miesiące, a wydłużony okres gwarancji: 36 miesięcy na konstrukcje budowlane oraz na izolację termiczną i akustyczną budynków i budowli; 48 miesięcy na wykładziny chemoodporne i zabezpieczenia antykorozyjne oraz na zabezpieczenia żaroodporne i ognioodporne elementów konstrukcyjnych budynków i budowli.

Jeśli chodzi o warunki finansowe, to zaliczka wynosi 10% ceny kontraktu netto. Maksymalna wysokość kar płaconych przez wykonawcę: 25% ceny kontraktu netto.

Trzy bloki wycofywane, ma je zestąpić jeden


Przedsięwzięcie budowy nowego bloku energetycznego w Elektrowni Turów zakłada odtworzenie mocy wytwórczych elektrowni poprzez uruchomienie nowej jednostki wytwórczej w miejsce sukcesywnie wycofywanych z eksploatacji trzech najstarszych bloków energetycznych nr 8, 9 i 10. Nowy blok energetyczny opalany węglem brunatnym ma mieć moc 430-450 MW.

Całość zadania obejmuje przygotowanie terenu budowy, zaprojektowanie, dostawy, montaż, rozruch, ruch próbny i przekazanie do eksploatacji bloku energetycznego wraz z instalacjami i obiektami przynależnymi oraz zagospodarowaniem terenu, a także szkolenie personelu zamawiającego i serwis w okresie gwarancji.

 

Moc nowego bloku wyznaczono na podstawie przeprowadzonych analiz, co zapewni pełne wykorzystanie dostępnych zasobów węgla w pobliskiej Kopalni Węgla Brunatnego Turów przy jednoczesnym optymalnym wykorzystaniu potencjału produkcyjnego Elektrowni Turów.

 

Zakończenie budowy i przekazanie nowego bloku do eksploatacji planowane jest w 2018 roku.

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Biznes i przemysł

Intercor buduje dla GDDKiA drogi za blisko 10 mld zł!

Elżbieta Pałys 16 września 2023

Nie będzie bezpośrednich pociągów z Katowic na lotnisko Pyrzowice

Intermodal i logistyka

Setki milionów złotych na autobusy i tramwaje w Polsce Wschodniej

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5