Mariusz W.
Koszt budowy 5-kilometrowej zelektryfikowanej linii kolejowej może wynieść nawet 200 mln zł. Pociągi do Jasionki woziłyby nie tylko pasażerów, ale również pasażerów pobliskich firm. Linia byłaby również wykorzystywana przez stację cargo działającą na lotnisku.
Dwa lata temu Mirosław Karapyta, marszałek województwa podkarpackiego informował, że inwestycja będzie mogła być zrealizowana dopiero w 2017 roku. Władze deklarują, iż jest to jedno z najważniejszych przedsięwzięć w regionie. Nie wiadomo jednak, kiedy miałaby ruszyć budowa tego połączenia.
Obecnie bezpośrednie połączenie kolejowe z centrami miast mają warszawskie Lotnisko Chopina, krakowskie Balice, Lublin oraz Szczecin. Trwa budowa linii kolejowej do lotniska w Szymanach, które powstanie do końca 2015 roku. W ciągu najbliższych lat do grona polskich lotnisk posiadających bezpośrednie połączenie kolejowe z miastem mają dołączyć również: Gdańsk, Katowice oraz Poznań. Dużo mówiło się jeszcze niedawno o połączeniu kolejowym do podwarszawskiego Modlina, ale dziś już wiadomo, że inwestycja ta będzie mogła zostać zrealizowana najprawdopodobniej dopiero po 2020 roku.
W 2013 roku w porcie lotniczym Rzeszów-Jasionka odnotowano wzrost liczby pasażerów. Obsłużono tu 589 tysięcy podróżnych, czyli o 4-proc. więcej niż rok wcześniej. To jednocześnie kolejny rekord w historii tego lotniska, które miniony rok rozpoczęło z ujemnymi wynikami, spowodowanymi głównie przez niesprzyjające warunki atmosferyczne i przedłużającą się zimę.