Firma wygrała przetarg na rozbudowę terminalu wraz z kładką pod koniec stycznia. Spośród czterech złożonych w przetargu ofert ich propozycja (368.884.829,66 zł brutto) była najniższa. W r. 2015 po rozbudowie i przebudowie obecnego terminalu powstanie obiekt o docelowej przepustowości w godzinie szczytu 1800 pasażerów w przylotach i 1800 pasażerów w odlotach. Rocznie oznacza to możliwość obsłużenia do 8 mln pasażerów. Całkowita powierzchnia użytkowa terminalu po rozbudowie i przebudowie wyniesie ponad 56 tys. m2.
Do terminalu będzie można łatwiej dojechać, dzięki przebudowie wewnętrznego układu komunikacyjnego. Pasażerowie korzystający z kolejki dotrą naziemną kładką wygodnie i bezpiecznie do terminalu z nowego przystanku kolejowego (budowa realizowana wspólnie z PKP PLK ma się rozpocząć jesienią tego roku) oraz parkingu i hotelu.
W drugim przetargu na inwestycje w strefie airside zwyciężyła oferta Konsorcjum Firm Max Bögl na kwotę 161.475.184,63 brutto (najniższa cena). Także ta inwestycja zakończy się w r. 2015. Po przebudowie dróg kołowania Alfa, Bravo, Golf i Fokstrot oraz poszerzeniu drogi kołowania Charlie podniesie się standard obsługi statków powietrznych. Rozbudowa płyty postojowej o dodatkowe miejsca dla samolotów (docelowo 21 dla samolotów kodu C z możliwością rozbudowy o kolejne 7 dla General Aviation w miarę potrzeb) pozwoli na zwiększenie przepustowości lotniska.
Inwestycje będą finansowane z obligacji wyemitowanych przez Bank Pekao SA oraz funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.