Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Awbud: 279 mln zł w portfelu zamówień na koniec tego roku (cz. I)

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
25-04-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Awbud: 279 mln zł w portfelu zamówień na koniec tego roku (cz. I)
fot. Polimex-MostostalElektrownia Kozienice
– Na koniec 2016 roku nasz portfel zamówień powinien kształtować się na poziomie około 279 mln zł. Po pierwszym kwartale oczekujemy wysokiej sprzedaży. Zarówno kwestie związane z wielkością sprzedaży, jak i marżowością, mamy pod kontrolą – mówi w rozmowie z portalem „RynekInfrastruktury.pl” prezes firmy Awbud, Michał Wuczyński.

Emilia Derewienko, „RynekInfrastruktury.pl”: Jakie są obecnie najważniejsze projekty Awbudu w zakresie energetyki?

Michał Wuczyński, prezes firmy Awbud: Jesteśmy spółką, która w dziedzinie budownictwa infrastrukturalnego specjalizuje się w szczególności w obszarze ekologii i energetyki. Działamy w niej jako generalny wykonawca oraz podwykonawca usług instalacji mechanicznych i żelbetowych. Przez ekologię rozumiemy obsługę zadań o charakterze związanym głównie z utylizacją odpadów: ścieków, odpadów komunalnych i mieszanych.

W ostatnich latach w generalnym wykonawstwie zrealizowaliśmy szereg zadań tego typu, zarówno w układzie „zbuduj”, jak i „zaprojektuj i zbuduj”. Skończyliśmy niedawno bardzo ciekawą instalację kompostowni w Sobuczynie, obsługującą 3-milionową aglomerację gmin częstochowskich. Realizujemy także dwa zadania dla klientów prywatnych, którym udało się pozyskać środki unijne. Jeden z tych projektów to odzyskiwanie i segregacja popiołów dla konsorcjum firm Lafarge i PGNiG Termika w Warszawie, a drugi to odzyskiwanie cynku i ołowiu z hałd powydobywczych dla Zakładów Górniczo Hutniczych Bolesławiec.

Pracujemy również nad nowymi zadaniami w ekologii – dosyć istotne jest w tym wypadku aktualne opóźnienie w uruchamianiu środków unijnych. Trwa ponowna analiza szeregu projektów. Biorąc pod uwagę konsensus rynkowy oczekuje się, że finansowanie z tego źródła ma szansę zostać uruchomione w III-IV kwartale w tego roku. To dlatego obecnie na rynku mamy do czynienia z mniejszą liczbą zleceń.

Drugą część infrastrukturalnego portfela stanowi energetyka. W niej świadczymy przede wszystkim usługi podwykonawcze. Jesteśmy obecni na większości placów budów dla branży energetycznej, m.in. w Kozienicach czy Opolu. Wspólnie z SNC Lavalin zrealizowaliśmy projekt dla PKN Orlen we Włocławku, a wcześniej uczestniczyliśmy w pracach dla Elektrociepłowni Wrocław.

Oczekujemy, że po zakończeniu fali modernizacji dla energetyki będziemy mieć szansę pracować w innym ciężkim przemyśle – tam, gdzie nasze usługi podwykonawcze rzeczywiście się sprawdzają, m.in. w przemyśle stalowym, chemicznym czy petrochemicznym. Tak się dzieje zresztą już teraz: ostatnio podpisaliśmy np. kolejne zlecenie z grupą CMC, dla której zbudujemy nową halę magazynową w Lublinie.

Na czym polegają kontrakty przy realizacjach największych inwestycji infrastrukturalnych?

Dla przykładu, w Elektrowni Kozienice zajmowaliśmy się budową instalacji mechanicznych i wspomagających dla całej inwestycji, prowadzonej przez Polimex-Mostostal dla grupy Enea. Łączna wartość kontraktu przekraczała 10 mln zł. Z kolei w projekcie dla Elektrowni Opole odpowiadaliśmy za prace żelbetowe, niezbędne do posadowienia bloku energetycznego za około 12 mln zł.

Do jakich nowych przetargów obecnie przygotowuje się Awbud?

Cała grupa PGNiG Termika ma ambitny plan inwestycyjny, aktualnie przyglądamy się szczególnie temu klientowi. Mowa tu zwłaszcza o Elektrociepłowni Siekierki.

Jak wygląda podział portfela zamówień?

W generalnym wykonawstwie około 35% zleceń realizujemy w zadaniach przemysłowych dla przemysłu prywatnego, a około 20% dla ekologii i energetyki. Reszta zadań projektowych związana jest z szeroko rozumianym budownictwem komercyjnym. Poza tym prowadzimy jeszcze działalność podwykonawczą – w łącznej wartości sprzedaży skonsolidowanej grupy podwyższają one udział budownictwa infrastrukturalnego, w tym energetycznego, do około 25%.

Jakie są prognozy odnośnie wysokości portfela zamówień?

Na koniec 2016 roku nasz portfel zamówień powinien kształtować się na poziomie około 279 mln zł. Po pierwszym kwartale oczekujemy wysokiej sprzedaży. Zarówno kwestie związane z wielkością sprzedaży, jak i marżowością, mamy pod kontrolą.
Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Zobacz również:

Do ceny paliwa doliczana będzie „opłata emisyjna”

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Drogi i autostrady

Rekordowe wyniki Wydawnictw ZDG TOR

Redakcja 28 kwietnia 2017

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Drogi i autostrady

Większa dotacja na drogi dla czterech miast

Elżbieta Pałys 28 lutego 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5