Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

11 mln zł odszkodowania dla Wizz Air za problemy z pasem w Modlinie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-01-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pasazer.com

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
11 mln zł odszkodowania dla Wizz Air za problemy z pasem w Modlinie
fot. Port Lotniczy Warszawa/ Modlin
Według szacunków Wizz Air, straty przewoźnika poniesione w związku z zamknięciem lotniska w Molinie od 22 grudnia do 15 stycznia sięgają 11 milionów złotych. Takiej też kwoty linia będzie się domagała od władz portu – informuje serwis pasażer.com.

Tymczasem Wizz Air jszcze w listopadzie szacował, że z uwagi na częste przekierowania oraz odwołania lotów do i z Modlina, które spowodowane były mgłą i złą pogodą, straci 8 mln zł. Przewoźnik odpowiedzialnością za te straty obarczył lotnisko, które mimo wcześniejszych obietnic, dopiero wiosną uruchomi system ILS, niezbędny, aby operacje w złych warunkach pogodowych mogły być wykonywane.

 

W sumie więc lotnisko w Modlinie będzie musiało Wizz Airowi zapłacić prawie 20 mln zł. Podobnych kwot może się domagać druga linia operująca z podwarszawskiego portu – Ryanair, choć ten na razie nie podaje, jakie miałyby to być sumy.

 

Lotnisko w Modlinie, z uwagi na poważne złuszczenia betonowej, kilometrowej części drogi startowej, zamknięte jest od 22 grudnia 2012 roku. Naprawa pasa rozpoczęła się 27 grudnia, wczoraj Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego przeprowadził kontrolę z której wynika, że nie wszystkie prace zostały jeszcze ukończone. Podczas naprawy pasa startowego nie wykonano bowiem m.in. hydrofobizacji, czyli zabezpieczenia asfaltu przed nasiąkaniem wodą. Oznacza to, że lotnisko w Modlinie zostanie ponownie otwarte dopiero w przyszłym tygodniu. WINB czeka na odpowiednie ekspertyzy m.in. z Instytutu Technicznych Wojsk Lotniczych. Dodatkowo WINB rozważa wydanie zgody na użytkowanie pasa pomimo niezakończenia wszystkich prac.

Już dziś wiadomo jednak, że na wiosnę lotnisko będzie musiało przeprowadzić gruntowny remont pasa. Nie wiadomo jeszcze, jaką metodą miałyby być one prowadzone. Jeden z wariantów przewiduje sfrezowanie nawierzchni pasa i położenie nowej. Władze lotniska chcą, aby port podczas wiosennego remontu był cały czas otwarty. Prace miałyby być prowadzone nocami.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Lubuskie. Przebieg obwodnicy w ciągu DK-22 zatwierdzony

Drogi i autostrady

Lubuskie. Przebieg obwodnicy w ciągu DK-22 zatwierdzony

ep. 13 września 2024

Lotnisko Chopina: Rekordowy sierpień i nowe połączenia na Bliski Wschód

Biznes i przemysł

Nowa wylotówka z Warszawy na południe. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Lubuskie. Przebieg obwodnicy w ciągu DK-22 zatwierdzony

Drogi i autostrady

Lubuskie. Przebieg obwodnicy w ciągu DK-22 zatwierdzony

ep. 13 września 2024

Lotnisko Chopina: Rekordowy sierpień i nowe połączenia na Bliski Wschód

Biznes i przemysł

Nowa wylotówka z Warszawy na południe. Jest przetarg

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5