Mariusz W.
Zadanie, obejmuje budowę drugiego toru na odcinku Kraków Mydlniki – Kraków Balice, wydłużenie połączenia do głównego terminalu lotniskowego o około 500 metrów, a także elektryfikację linii.
Inwestycja umożliwi szybki, sprawny i komfortowy przejazd pomiędzy centrum Krakowa, a lotniskiem w Balicach. Efektem prac będzie również łatwiejszy dostęp do transportu kolejowego dla mieszkańców dzielnic, sąsiadujących z portem lotniczym. Na trasie połączenia powstaną trzy przystanki kolejowe: Uniwersytet Rolniczy, Kraków Zakliki, Kraków Krzyżówka. Nowe obiekty będą wyposażone w wiaty, ławki i oświetlenie oraz przystosowane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Istniejące przystanki Kraków Łobzów i Kraków Balice zostaną zmodernizowane.
To jeden z kluczowych projektów Polskich Linii Kolejowych w regionie. Będziemy na bieżąco monitorować postęp prac oraz ich realizację zgodnie z harmonogramem. Niezbędne do rozpoczęcia prac dokumenty już mamy. Teraz uzupełniamy tylko wniosek o wznowienie postępowania w sprawie pozwolenia na budowę – powiedział po podpisaniu umowy Rafał Zahuta, dyrektor projektu ds. modernizacji krakowskiego węzła kolejowego z Polskich Linii Kolejowych.
Umowę na budowę połączenia PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś 26 września br. z firmą Astaldi S.p.a. Wartość tej inwestycji przekracza 240 mln zł brutto.
- Harmonogram prac zostanie tak przygotowany, by optymalnie wykorzystać czas jaki pozostał na ich wykonanie. Kontrakt jest w systemie projektuj i buduj i w pierwszej kolejności zakończymy prace przygotowawcze, a później ruszymy z pracami w terenie – mówi Marco Giros, dyrektor z firmy Astaldi.