jm
Postępowanie jest mocno opóźnione – zeszłoroczne prognozy przewidywały, że na przełomie II i III kwartału tego roku prace miały się już rozpocząć. Zresztą pierwotnie inwestycja miała się zakończyć jeszcze przed Euro 2012. Zwycięzca przetargu prócz robót budowlanych będzie musiał opracować projekty wykonawcze. Na wykonanie całego zadania będzie miał półtora roku. Otwarcie ofert nastąpi 11 grudnia.
Obecna, jednotorowa, niezelektryfikowana linia kolejowa do lotniska w podkrakowskich Balicach jest mocno wyeksploatowana, dlatego planowana od 2008 r. inwestycja zakłada m.in. modernizację torów i przeniesienie końcowego przystanku w bezpośrednie sąsiedztwo Portu Lotniczego.
W ramach budowy połączenia do Balic zaprojektowano budowę dwóch nowych peronów na p.o. Kraków Łobzów, p.o. Uniwersytet Rolniczy w ramach Porozumienia z Gminą Miejska Kraków, p.o. Kraków Zakliki, p.o. Kraków Krzyżówka, p.o. Kraków Balice.
Inwestycja ma być finansowana ze środków budżetowych, środków Gminy Miejskiej Kraków, środków własnych PKP PLK, a także dofinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.