Miasto Żory poszukuje projektantów dla rozbudowy dróg miejskich. Nie dla wszystkich zadań udało się wcześniej znaleźć wykonawców dokumentacji, dlatego miasto ponowiło przetarg dla czterech planowanych przedsięwzięć drogowych. Problemem z pozytywnym rozstrzygnięciem przetargu ponownie mogą być kwestie finansowe.
Żory ponowiły przetarg na zaprojektowanie budowy i przebudowy dróg w mieście wraz z przejściami podziemnymi oraz obiektami mostowymi. Postępowanie dotyczy czterech zadań dla których nie udało się we wcześniejszych postępowaniach znaleźć projektantów. Właśnie poznaliśmy oferty zainteresowanych firm.
Pierwsze zadanie dotyczy opracowania dokumentacji dla budowy drogi łączącej ul. Kościuszki (DK-81) z projektowanym przez kolejarzy przystankiem kolejowym i 40-metrowym żelbetowym wiaduktem nad linią kolejową razem z centrum przesiadkowym. Jak wskazuje zamawiający, projektowana droga o długości ok. 350 m stanowić będzie połączenie terenów inwestycyjnych i mieszkalnych oraz przystanku kolejowego z układem drogowym miasta. Połączenie z ul. Kościuszki (DK-81) i ul. Francuską powstanie dzięki przebudowie istniejącego skrzyżowania skanalizowanego na węzeł typu WB (2 ćwiartki typu koniczyna) z rondem turbinowym. Długość planowanego łącznika wyniesie ok. 350 metrów. Przyjęto parametry dla drogi o szerokości 6 metrów. Budowa centrum przesiadkowego ma się sprowadzać do powstania przystanku autobusowego, parkingu dla samochodów osobowych i rowerów oraz ciągów pieszych i rowerowych, które zostałyby dowiązane do nowego przystanku kolejowego. Dokumentacja projektowa musi być wykonana w taki sposób aby możliwe było wykonanie zadania w dwóch etapach – budowy drogi wraz z rondem turbinowym oraz budowy węzła wraz z wiaduktem. Na opracowanie koncepcji wskazano czas 60 dni, zaś na opracowanie projektu budowlanego i technicznego – 12 miesięcy.
Na to zadanie przygotowano 350 tys. zł. Zgłosiły się cztery firmy projektowe. Oferty okazały się jednak dużo wyższe od zakładanego budżetu. Najtańsza opiewa na 940 tys. zł, zaś najdroższa na 1,36 mln zł.
Miasto chce także opracować koncepcję dla budowy drogi łączącej ul. Ogrodniczą z projektowanym przystankiem kolejowym i wiaduktem nad czynną linią kolejową. Projektowana droga o długości ok. 500 metrów stanowić będzie połączenie terenów inwestycyjnych i mieszkalnych w dzielnicy Kleszczów z przystankiem kolejowym. Połączenie z ul. Ogrodniczą wykonane będzie poprzez skrzyżowanie skanalizowane. Droga o szerokości 6 metrów będzie jednojezdniowa i z ciągiem pieszo-rowerowym po jednej stronie. Zaprojektowane musi zostać także odwodnienie i oświetlenie nowej drogi. Koncepcja powinna być gotowa w ciągu 60 dni, zaś projekt budowalny i techniczny w ciągu 12 miesięcy.
Dla tej części zamówienia miasto przygotowało 150 tys. zł. Tutaj również najtańsza oferta, wynosząca 295 tys. zł, przekroczyła budżet. Górna granica wyniosła natomiast 450 tys. zł.
Miasto chce ponadto zlecić opracowanie koncepcji dla budowy przejść podziemnych pod drogami – pod ul. Wodzisławską i Aleją Niepodległości w rejonie Ronda Francuskiego. Projektowane przejścia o łącznej długości ok. 70 m stanowić będą bezpieczne przejście dla pieszych i rowerzystów. Preferowanym przez zamawiającego rozwiązaniem jest opracowanie konstrukcji żelbetowej monolitycznej lub prefabrykowanej o przekroju skrzynkowym. Szerokość obiektów określono na 5 metrów w świetle i wysokości dla skrajni rowerowej. Dojście do przejść zapewnią schody i pochylnie. Dodatkowo przebudowana będzie ul. Górne Przedmieście na formę pasażu pieszo-rowerowego oraz wybudowany zostanie parking dla samochodów osobowych w rejonie skrzyżowania z ul. Męczenników Oświęcimskich. W ciągu 60 dni ma być gotowa koncepcja, a w ciągu 12 miesięcy – projekt budowlany.
Zadanie trzecie wyceniono z kolei na 300 tys. zł. Najtańsza oferta zaczynała się natomiast od 466 tys. zł. Najdroższa wyniosła 935 tys. zł.
Czwartym zadaniem będzie opracowanie koncepcji dla przebudowy drogi Pszczyńskiej i ul. Huloki. Planowane jest ponadto przejście podziemne o szerokości 6 metrów i długości 80 metrów pod ul. Katowicką (DK-81) w kierunku ul. Pszczyńskiej. Dodatkowo przebudowane będą ul. Pszczyńska i ul. Huloki o łącznej długości ok. 400 w celu umiejscowienia ciągu pieszo-rowerowego. Zlikwidowane mają być przejścia dla pieszych wraz z sygnalizacją na skrzyżowaniu. Koncepcja powinna powstać w ciągu 45 dni, a projekt budowlany w ciągu 12 miesięcy.
Dla ostatniego zadania przewidziano środki w wysokości 240 tys. zł. Oferty zaczynały się jednak od 482 tys. zł. Najdroższa wyniosła z kolei 885 tys. zł. Dla wszystkich części postępowania przetargowego jedynym kryterium wyboru wykonawcy dokumentacji będzie cena.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.