Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Zniknie 40 procent gminnych fotoradarów?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
27-02-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rzeczpospolita

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zniknie 40 procent gminnych fotoradarów?
fot. GITD
Polskie fotoradary czeka audyt, który stwierdzi, czy ich lokalizacja jest zasadna. „Rzeczpospolita” pisze, że z dróg może zniknąć nawet 40 procent fotoradarów należących do gmin. Obecnie na drogach jest 200 takich urządzeń oraz 350 należących do Inspekcji Transportu Drogowego.

Powstał już projekt rozporządzenia w sprawie audytu, a minister transportu chce co 40 miesięcy sprawdzać, czy fotoradar jest w potrzebny w danej lokalizacji. Kontrolami zajmie się policja. Poza miejscem, zanalizowany zostanie wpływ urządzenia na poprawę bezpieczeństwa. Jeśli okaże się, że lokalizacja jest bezpieczna, urządzenie zniknie.

Przeprowadzanie audytu może zaszkodzić głównie fotoradarom gminnych, których lokalizacja budzi spore kontrowersje. Pojawiają się zarzuty, że pieniądze zarabiane na urządzeniach służą podreperowaniu gminnego budżetu, a nie poprawie bezpieczeństwa na drogach. Zostało to potwierdzone dwa lata temu przez Najwyższą Izbę Kontroli.

Jednak gminy maja inne zdanie. – Propozycje zmierzają do wyeliminowania urządzeń straży gminnych – uważa Leszek Kuliński, wójt gminy Kobylnica. Dodaje, że kryteria prowadzenia audytu są nieodpowiednie i tłumaczy, że jeśli w danym miejscu stoi obecnie fotoradar, to automatycznie jest tam mniej wypadków. Opinię wójta popiera Inspekcja Transportu Samochodowego.

Z kolei Polski Kongres Drogowy domaga się jeszcze szerszej kontroli miejsc, których stoją fotoradary. Powinna ona dotyczyć także urządzeń mobilnych i przenośnych. – Robienie zdjęć zza krzaka wcale nie służy poprawie bezpieczeństwa. Widziałem kierowców hamujących w takich miejscach w ostatniej chwili na śniegu – wyjawia Krzysztof Garguła, specjalista ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego.
 

Całość artykułu

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Drogi i autostrady

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Mikołaj Kobryński 16 maja 2024

Podkarpackie. Będą zmiany na DK-9, DK-19, DK- 28 i DK-77

Drogi i autostrady

GDDKiA poprawi bezpieczeństwo pieszych na podkarpackich drogach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Drogi i autostrady

Drugie podejście do poprawy bezpieczeństwa pieszych w Głogowie Małopolskim

Mikołaj Kobryński 16 maja 2024

Podkarpackie. Będą zmiany na DK-9, DK-19, DK- 28 i DK-77

Drogi i autostrady

GDDKiA poprawi bezpieczeństwo pieszych na podkarpackich drogach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5