Partner serwisu
Drogi i autostrady

Zielona Góra przebuduje także zachodnią nitkę wiaduktu na ul. Zjednoczenia

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
16-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
16-01-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Zielona Góra przebuduje także zachodnią nitkę wiaduktu na ul. Zjednoczenia
fot. Google Maps
Miasto przystąpiło do poszukiwań wykonawcy dla budowy nowej konstrukcji kolejnej nitki wiaduktu ul. Zjednoczenia w ciągu drogi wojewódzkiej nr 280. W poprzednim roku udzielono zamówienia na prace na obiekcie wschodnim, teraz w planach są prace na obiekcie zachodnim.

Zielona Góra rozpisała właśnie przetarg na demontaż elementów wiaduktu zachodniego na ul. Zjednoczenia i wykonanie nowego obiektu, który leży w ciągu drogi wojewódzkiej nr 280. Podstawowy zakres przebudowy wiaduktu obejmuje wymianę istniejącego ustroju nośnego oraz wymianę podpór wraz z ławami, które posadowione będą na istniejących wzmocnionych palach żelbetowych zlokalizowanych pod każdą podporą.

Jak zaznacza zamawiający, przebudowa istniejącego obiektu jest konieczna, gdyż utracił on swoje pierwotne walory użytkowe i jest w złym stanie technicznym. Na taką ocenę wpływa głównie zły stan techniczny elementów żelbetowych oraz strunobetonowych. Z uwagi na niekorzystne zjawiska erozyjne i korozyjne, zaobserwowano na powierzchniach betonowych ubytki, pęknięcia i odspojenia otuliny, a w tych miejscach korozje stali zbrojeniowej. Konstrukcję nośną obecnego wiaduktu drogowego stanowią żelbetowe prefabrykowane belki sprężone typu „PI”. Długość całkowita wynosi 338,30 m.

Nowy wiadukt będzie się składał także z prefabrykatów strunobetonowych, ale tym razem typu T. Ustrojem nośnym mostu będzie żelbetowa płyta monolityczna zespolona z prefabrykowanymi belkami tworząc układ 16-przęsłowy w którym wystąpią po cztery grupy przęseł ciągłych czteroprzęsłowych dylatacjami w trzech miejscach. Z uwagi na zły stan podpór, zaprojektowano ich wymianę. Wymianie podlegać będzie część nadziemna – korpusy oraz część podziemna – ławy fundamentowe. Nowy obiekt będzie miał długość 338,3 metra. Szerokość pomostu wyniesie 11,45 metra. Jezdnia na obiekcie będzie miała 6,5 metra szerokości i pomieści dwa pasy ruchu po 3,25 metra każdy. Zaprojektowano także chodnik o szerokości 2,5 metra.

Składanie ofert wyznaczono do 20 lutego 2024 roku. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz wydłużenia okresu gwarancji (40 proc.). Zamawiający zaznaczył, że wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji dla robót objętych umową na okres min. 48 miesięcy i rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy. Termin wykonania prac określono na 20 miesięcy.

Wiadukt na ulicy Zjednoczenia (dwie nitki) został wybudowany w 1977 roku. Inwestycja prowadzona będzie w ramach zadania „Przebudowa wiaduktów w ciągu ul. Zjednoczenia”. Warto przypomnieć, że rok wcześniej miasto szukało wykonawcy budowy nowej konstrukcji dla wschodniej nitki wiaduktu. Umowę za 25 ,4 mln zł podpisano ostatecznie z firmą Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej. Kontrakt podpisano w sierpniu ubiegłego roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

Drogi i autostrady

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

ep. 07 marca 2024

Wejherowo z drogimi ofertami na projekt węzła drogowego Nanice

Drogi i autostrady

KIO: Należy odrzucić ofertę Kolin na S19 z tunelem

Drogi i autostrady

Szczecin. Wielu chętnych zaprojektować nowy most i kładkę nad Odrą

Drogi i autostrady

Kto zaprojektuje remont mostu na Bugu? Trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

Drogi i autostrady

Zachodniopomorskie. Most na Redze idzie do przebudowy

ep. 07 marca 2024

Wejherowo z drogimi ofertami na projekt węzła drogowego Nanice

Drogi i autostrady

KIO: Należy odrzucić ofertę Kolin na S19 z tunelem

Drogi i autostrady

Szczecin. Wielu chętnych zaprojektować nowy most i kładkę nad Odrą

Drogi i autostrady

Kto zaprojektuje remont mostu na Bugu? Trzeci przetarg

Drogi i autostrady

Mazowsze. Jest wykonawca rozbudowy drogi z Piaseczna do Konstancina-Jeziorny

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5