Zielona Góra prowadzi przetarg na demontaż elementów wiaduktu zachodniego na ul. Zjednoczenia i wykonanie nowego obiektu, który leży w ciągu drogi wojewódzkiej nr 280. Podstawowy zakres przebudowy wiaduktu obejmuje wymianę istniejącego ustroju nośnego oraz wymianę podpór wraz z ławami, które posadowione będą na istniejących wzmocnionych palach żelbetowych zlokalizowanych pod każdą podporą. Właśnie poznaliśmy oferty.
Jak zaznacza zamawiający, przebudowa istniejącego obiektu jest konieczna, gdyż utracił on swoje pierwotne walory użytkowe i jest w złym stanie technicznym. Na taką ocenę wpływa głównie zły stan techniczny elementów żelbetowych oraz strunobetonowych. Z uwagi na niekorzystne zjawiska erozyjne i korozyjne, zaobserwowano na powierzchniach betonowych ubytki, pęknięcia i odspojenia otuliny, a w tych miejscach korozje stali zbrojeniowej. Konstrukcję nośną obecnego wiaduktu drogowego stanowią żelbetowe prefabrykowane belki sprężone typu „PI”. Długość całkowita wynosi 338,30 m.
Na budowę nowego wiaduktu zamawiający przygotował 40,4 mln zł. Wszyscy oferenci zmieścili się w budżecie. Najtaniej prace wyceniła firma Himmel i Papesch Opole na kwotę 25,9 mln zł. Nieco droższą ofertę złożyła firma Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej na kwotę 26,8 mln zł. Do przetargu stanęły także Strabag (30,5 mln zł) oraz Primost Południe (32,2 mln zł). Wszyscy zadeklarowali wydłużenie gwarancji o 12 miesięcy. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz wydłużenia okresu gwarancji (40 proc.). Zamawiający zaznaczył, że wykonawca jest zobowiązany udzielić gwarancji dla robót objętych umową na okres min. 48 miesięcy i rękojmi za wady robót na okres przekraczający gwarancję o 6 miesięcy. Termin wykonania prac określono na 20 miesięcy.
Nowy wiadukt będzie się składał także z prefabrykatów strunobetonowych, ale tym razem typu T. Ustrojem nośnym mostu będzie żelbetowa płyta monolityczna zespolona z prefabrykowanymi belkami tworząc układ 16-przęsłowy w którym wystąpią po cztery grupy przęseł ciągłych czteroprzęsłowych dylatacjami w trzech miejscach. Z uwagi na zły stan podpór, zaprojektowano ich wymianę. Wymianie podlegać będzie część nadziemna – korpusy oraz część podziemna – ławy fundamentowe. Nowy obiekt będzie miał długość 338,3 metra. Szerokość pomostu wyniesie 11,45 metra. Jezdnia na obiekcie będzie miała 6,5 metra szerokości i pomieści dwa pasy ruchu po 3,25 metra każdy. Zaprojektowano także chodnik o szerokości 2,5 metra.
Wiadukt na ulicy Zjednoczenia (dwie nitki) został wybudowany w 1977 roku. Inwestycja prowadzona będzie w ramach zadania „Przebudowa wiaduktów w ciągu ul. Zjednoczenia”. Warto przypomnieć, że rok wcześniej miasto szukało wykonawcy budowy nowej konstrukcji dla wschodniej nitki wiaduktu. Umowę za 25 ,4 mln zł podpisano ostatecznie z firmą Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej. Kontrakt podpisano w sierpniu ubiegłego roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.