Jest siedmiu chętnych do budowy obwodnicy Kętrzyna w województwie warmińsko-mazurskim. W ramach inwestycji miałby powstać nowy trakt o długości ponad 14 km. Województwo planowało wydać na realizację zadania ponad 260 mln zł.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi przetarg na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych dla zadania: „Budowa drogi wojewódzkiej (w ciągu DW-592) stanowiącej obejście miejscowości Kętrzyn (Obwodnica Miasta Kętrzyna)”.
Zgłosiło się siedmiu chętnych gotowych podjąć tego zadania. Wszyscy zmieścili się w budżecie zamawiającego, który wyniósł 263,7 mln zł. Najtańszą ofertę złożyła firma PORR (208,1 mln zł), a za nią kolejno P.H.U.B Piotr Pawlica (210,1 mln zł), Budimex (214,3 mln zł), Unibep (239,6 mln zł), Polbud-Pomorze (239,7 mln zł), Strabag (248,2 mln zł), Torhamer (253,8 mln zł). Wszyscy zgłosili ponadto 8-letni okres gwarancji na prace. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.).
Nowa droga będzie w całości przebiegała na obszarze gminy Kętrzyn. Trakt zostanie poprowadzony od drogi nr 591 (kier. Kętrzyn - Mrągowo), poprzez drogę wojewódzką nr 594 (Bisztynek - Kętrzyn), drogę wojewódzką nr 592 (kier. Bartoszyce – Kętrzyn), drogę wojewódzką nr 591 (kier. granica państwa - Kętrzyn) do drogi wojewódzkiej nr 592 (kier. Kętrzyn – Giżycko). Łączna długość odcinka wyniesie 14,2 km.
Zgodnie z wymaganiami zamawiającego, nowa droga będzie jednojezdniowa o klasie G. W każdą stronę przewidziano po jednym pasie ruchu o szerokości 3,5 metra. Wartość projektowa drogi wyniesie 70 km/h. Obciążenie nawierzchni przyjęto na poziomie 115 kN/oś. Wraz z budową obwodnicy konieczna będzie także przebudowa skrzyżowań z istniejącymi drogami. Zaprojektowany wariant zakłada budowę skrzyżowań typu rondo.
Wraz z budową obwodnicy powstanie most nad rzeką Guber, a także wiadukt drogowy nad torami linii 38 oraz przejazd w poziomie szyn na linii 259. Przewidziano powstanie chodników, ścieżki rowerowej wzdłuż dw 594, zatok autobusowych oraz oświetlenia drogowego. Konieczna będzie budowa odwodnienia. Usunięte będą musiały zostać także drzewa kolidujące z zakresem inwestycji.
Na realizację zadania przewidziano 30 miesięcy. Samorząd województwa otrzymał rządowe dofinansowanie z Funduszu Rozwoju Dróg dla tej inwestycji w wysokości ok. 65 mln zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.