Partner serwisu
Drogi i autostrady

ZDW Katowice przetestuje ciche nawierzchnie we współpracy z Orlen Asfalt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
17-11-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/inf. pras.

Podziel się ze znajomymi:

Czy i na ile można ograniczyć hałas komunikacyjny dzięki zastosowaniu cichych nawierzchni z asfaltem modyfikowanym – sprawdzą to wspólnie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach oraz Orlen Asfalt. To projekt badawczy, który stawia sobie za cel zmniejszenie hałasu na styku opony i nawierzchni o połowę.

W ramach podpisanego porozumienia producent asfaltów zrealizuje badania laboratoryjne mieszanek mineralno-asfaltowych pod kątem ich właściwości przeciwhałasowych, a zarządca dróg wojewódzkich przeprowadzi testy na swojej sieci.

Orlen Asfalt prowadzi autorski program „Innowacyjne Drogi Samorządowe”, w ramach którego wspiera i nagradza proinnowacyjne postawy i wysoką świadomość oraz dbałość o zapewnienie najwyższej jakości na drogach samorządowych. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach jest jednym z zarządców wyróżnionych tytułem Ambasadora programu. Teraz zarząd został partnerem Orlen Asfalt w projekcie związanym z badaniem właściwości przeciwhałasowych nawierzchni drogowych z asfaltami wysokomodyfikowanymi. Badania i testy pozwolą wskazać odpowiednie mieszanki asfaltowe oraz ich umiejscowienie w układach warstw drogi, które umożliwią największe tłumienie hałasu komunikacyjnego przez nawierzchnię.

– Orlen Asfalt jest firmą odpowiedzialną. Nasze credo: „Napędzamy Przyszłość. Odpowiedzialnie” realizujemy przez konkretne projekty, jak na przykład wspólne badania z Zarządem Dróg Wojewódzkich Katowice. Dla Orlen Asfalt niezwykle ważne jest, aby poszukiwać i rozwijać nowe technologie asfaltowe mówi Paweł Karlik, członek Zarządu Orlen Asfalt. – Rozwiązania nad którymi pracujemy, mają służyć nam wszystkim. W tym konkretnym przypadku mówimy o zmniejszaniu hałaśliwości drogi. Zagadnienie to jest ważne nie tylko dla każdej społeczności, ale również dla zarządców dróg. Wdrażanie takich rozwiązań to chociażby możliwość uniknięcia budowania ekranów akustycznych w miejscowościach położonych przy ruchliwych drogach – dodaje.

– W latach 2013-2022 na zarządzanej przez nas sieci drogowej wybudowano, przebudowano i wyremontowano ponad 140 km dróg z wykorzystaniem innowacyjnych asfaltów wysokomodyfikowanych HiMA. Podpisaniem porozumienia inicjujemy kolejny wspólny projekt, którego celem tym razem jest rozwiązanie problemu nadmiernego hałasu komunikacyjnego spowodowanego przez ruch pojazdów po naszych drogach – mówi Zbigniew Tabor, dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Katowicach. Zauważa, że katowicki ZDW prowadzi już badania hałaśliwości różnych rodzajów nawierzchni asfaltowych oraz wpływu ich parametrów na ochronę środowiska. –Jest to dla nas ważny aspekt w kontekście Wojewódzkiego Programu Ochrony Środowiska przed Hałasem z 16 listopada 2015 roku – dodaje wyrażając przekonanie, że zaangażowanie w projekt badawczy Orlen Asfalt pomoże jeszcze efektywniej zarządzać siecią dróg na terenie województwa śląskiego.

Współpraca między Orlen Asfalt z ZDW Katowice w dziedzinie rozwoju innowacyjnych technologii budowy dróg trwa od 2010 roku, kiedy wystartował program badawczy, którego celem było opracowanie oraz zastosowanie nowego typu asfaltów – asfaltów wysokomodyfikowanych polimerami. Trzy lata później w miejscowości Kalety wykonano pierwszy w Polsce, a piąty w Europie odcinek doświadczalny z asfaltem wysokomodyfikowanym HiMA, wyprodukowanym przez Orlen Asfalt. Z kolei w 2015 roku w Wiśle powstał pierwszy na świecie odcinek drogi, w konstrukcji której asfalt wysokomodyfikowany od Orlen Asfalt zastosowany został we wszystkich warstwach.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Łódzkie: Przebudowa DW-486 pod Wieluniem opóźniona

Drogi i autostrady

Łódzkie: Przebudowa DW-486 pod Wieluniem opóźniona

Kasper Fiszer 05 września 2023

Starachowice z jedną ofertą na projekt rozbudowy ul. Radomskiej w ciągu DW-744

Drogi i autostrady

Łódzkie zakończyło modernizację DW-486 w Działoszynie

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk. Planują rozbudowę drogi nr 323 do granicy województwa

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont drogi do Tomaszowa Lubelskiego

Drogi i autostrady

Podkarpackie. Droga Oleszyce – Cieszanów do przebudowy

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Łódzkie: Przebudowa DW-486 pod Wieluniem opóźniona

Drogi i autostrady

Łódzkie: Przebudowa DW-486 pod Wieluniem opóźniona

Kasper Fiszer 05 września 2023

Starachowice z jedną ofertą na projekt rozbudowy ul. Radomskiej w ciągu DW-744

Drogi i autostrady

Łódzkie zakończyło modernizację DW-486 w Działoszynie

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk. Planują rozbudowę drogi nr 323 do granicy województwa

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont drogi do Tomaszowa Lubelskiego

Drogi i autostrady

Podkarpackie. Droga Oleszyce – Cieszanów do przebudowy

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5